RateBeer Forums

Alias o hoi ↔

Kommer til å bli liggende inne på Untappd som unike øl til evig tid (just saying) #nårtickingerviktigst

Vet ikke hva som egentlig er værst jeg om det er #nårtickingerviktigst eller #fixersomsørgeforattigikkevikrerlenger

Er nok ein del alias på RB og. Er vel ingen bryggerier som tar seg bryet med korreksjon av øl på ei nettside med færre enn 30 aktive norske brukarar…

For min del er styrken til RB at den er designet for å være en brukerstyrt database hvor øl beskrives og rates etter gitte kriterier som jeg finner nyttige. Untappd er et kommersielt program designet for å være et lavterskeltilbud for flest mulig brukere og dermed ha en mengdestatestikk som gir det mulig å selge diverse tjenester mot bryggerier og serveringsteder. Ingen eller få på Untappd bryr seg tilstrekkelig om at databasen skal være oppdatert eller gi et mest mulig korrekt bilde av et øl. Derfor vil feilregistrereringer på f.eks øl som ikke eksiterer eller bare er logget på feil øl bli liggende ufortyrret. Slik er det bare og den dagen (som helt sikkert kommer) at RB smuldrer bort så er også jeg ferdig med rarting. Untappd kan jeg ikke bruke til stort annet enn å vise frem hvor mange øl jeg drikker og det gir meg lite. Så ja, det er feil på RB også, men intensjonen var annerledes innen folk flyktet bort fordi det ble for mye brydderi å skrive 70 tegn. Det neste blir nok enklere plattform hvor man bare tar en bilde og viser tommelen opp eller ned.

1 Like

Mine registreringer er at der er ingen på RB heller som bryr seg katten i om materialet som presanteres ser riktig eller ikke. Dog ikke med den innsalgsvinkelen mot bryggerier og serveringssteder som Uncrappd har. Og her på bjerget har vi flittig hjelp av denne nesten svensken for å korrgere navn på øl, abv m.m. Øvrig materiale som presanteres ser det ut som disse barnehage utviklerene i USA greier svært så fint å sabotere etter beste evne.

Så lenge jeg slipper å lese ratinger fra de som sitter på color line ferga med bildet av et CB glass med et krystallklart øl og skriver at de drikker pils fra Christiansens Brygghus som minner om Heineken så er det allikevel litt håp.
Men det stopper nok opp for min del en gang utpå nyåret. Fokuser heller på å blogge om lokalt øl eller noe slikt.

Er det noe galt med Christiansens Brygghus også nå? Pilsen deres smaker jo nesten som Heineken.

2 Likes

bilde

Christiansens Brygghus er helt ok, øktene må bare rates der og ikke under Narke Kulturbygg selv om jeg ser navnene kan være til forveksling veldig like.

1 Like

Da er i alle fall i de to Bådin No3 ølene registrert så junior kan lage dem om til alias. Sendte for moro skyld også en korreksjon til Untapped.

1 Like

https://www.ratebeer.com/beer/fjordfolk-uhrwerk/748248/

Denne er nå på boks og 7.0 %. Stort nok avvik frå 4.9 % men det er vel likevel det samme ølet, eller legge til ein ny? Bør uansett stå at det er ein “Kveika Porter” under beskrivelsen.

Legge til som ny. Den som ikke kjenner forskjell på et øl på 4.9% og et på 7%, bør gå over til å drikke cola.

1 Like

Nå er du festlig
Svaret her vet vet du
:face_with_monocle:

hipp hipp for cola med kardemomme (collab med Nøgne Ø)

Eg var bare litt redd for å få kald øse på pungen av anti-alias mafiaen avd. RateBeer Norge.:pleading_face:
(4.9% versjonen har eg ikkje smakt, 7.0 prosenten gjekk til håls i går)

Selv drikker jeg ikke cola, gir bare luft både ene og andre veien.
Et godt glass iskaltd vann derimot…

Haand Julepils og Pils Pils Pils!, begge 5,5%. Anar vi alias?

1 Like

Tviler på det, i følge presentasjonen de hadde på Cardinal i høst vil de satse på en rekke forskjellige pilsvarianter framover. Å komme med alias’er vil bare få den satsingen til å se latterlig ut.

https://www.ratebeer.com/beer/hjelle-tradisjon-tradisjonelt-juleol/707066/
https://www.ratebeer.com/beer/hjelle-geitahaugen/707063/

Den første skal vere alias for den andre, og rett stil skal vere traditional ale (eit eller anna). Tradisjonell lokal juleøl, med litt nellik. Kjem også eit til straks uten nellik.

1 Like

Vil vel vere naturlig at dette er nok ein alias for tilsvarande tidligare øl?
https://www.ratebeer.com/beer/cervisiam-krampus-2-the-ho-ho-ho-ing/782775/

Tja…spør Martin :slight_smile:

Add To RateBeer

Add A Beer
Add A Brewer
Add A Place
Add An Event

Manage Your Account

Add Premium
Edit Profile

RateBeer Newsletter

Subscribe to our newsletter, RateBeer Weekly, a must for understanding new people, places and beers in worldwide craft culture.

Stay Connected

2000- 2017 © RateBeer, LLC. All Rights Reserved. Privacy Policy | Terms of Service