Åsa Landhandleri

Det enklaste er vel å sette regelverket dithen at det vert så få som commissioner som mulig, ellers vert det jo jævlig mange etter kvart. Og i alle slike tilfeller Sigmund nevner, så kunne kanskje ølet verte lagt ut under bryggeriet som har laga ølet som “Cardinal eitelleranna”, heller enn “bryggeri Cardinal eitelleranna”.

Om ein butikk ber bryggeri A om å lage eit øl til dei, etter egen oppskrift kokt ihop av ein ølinteressert ølansvarleg, skal vel øllet bli sortert under bryggeri A. Alt anna blir rot og hundrevis av «kommisjonærer» Meir rot enn det det var i Sovjetunionen, med alle sine politiske kommisjonærer :exploding_head:
Var nettopp innom ein pub her på Gran Canaria, dei hadde eit eige husøl, der dei sjølv har stått for oppskrifta, men ølet er brygga av lokalt bryggeri. Altså, har eg lagt til ølet på RB under Jaira.

Bryne må lære seg forskjellen på kommisjonærer og kommissærer. Slikt slurv gir minst 3 års forvisning til Sibir. Hilsen Josef Stalin

1 Like

Legg inn Åsa ølet på det bryggeriet som har brygget det.

Commissioner ble opprinnelig laget for å dekke øl som blir produsert for de store internasjonale butikkjedene.
Man visste ikke alltid hvor øl ble produsert og produksjonsbryggeri kunne fort bli byttet ut, eller det kunne bli produsert på flere bryggerier, men med samme øl navn for hele eller deler av butikkjeden.

Client er vel også tvilsom siden dette er for de som er registrert som bryggeri, men som ikke selv har fysisk bryggeri, men som brygger hos andre.

1 Like

Har ikkje ratet plasser i Sibir…

Så vart det client likevel?

Tror jaggu jeg bare legger ølene inn under bryggeriene som brygget disse
Godt dere er engasjerte frender
:slight_smile:

1 Like

Da er det jo på tide

1 Like

Du får bli med som lokal guide og kjentmann. Du har jo hatt pub crawl i Murmansk :joy::joy::joy:

Ganske ok i Murmansk…
Om du er heldig og treffer noen innfødte som snakker engelsk
Hvis ikke er du ganske lost
Rimelig umulig å skjønne en dritt av noe som helst der
Og pubene kan være nede i en kjeller i en bakgård…

Jadda jeg har vært der @Bryne
Men hvor i den byen jeg etter hvert var, er vanskelig å vite…holdt meg faktisk unna karaflene med den blanke drikken som de andre tyllet ned via kjøkkenglass

1 Like

Var nettopp innom The Situation i Las Palmas. Via dårleg engelsk blei eg forklart at dei «brygga sitt eige øl» Null info på menyen og Untappd, men flaska i kjøleskapet sa brygga av eit navngitt lokalt bryggeri. Er då puben Commisioner eller Client Brewer???

Ingen av delene. Legg ølet inn på det lokalet bryggeriet som står på etiketten. Og ikke finn på noe mer rart før du har lært deg nok spansk til å foreta et skjerpet tredjegrads forhør av betjeningen.

1 Like

Una cerveza de inmediato gracias.
En kommer langt nok med det for en som ikke rater øl likevell.

1 Like