Barrel aged en infused

Ik lees net dat je hier ook je ergernissen mag ventileren, mooi… dan hoef ik mijn vriendin daar niet mee te vervelen.
Ik word doodmoe van allemaal die slechte barrel aged en infused bieren. Je hoort er als brouwer schijnbaar niet meer bij als je je bieren niet in een of ander afgedankt en door ratten bezeken vat hebt gelagerd. Ik heb zo’n gevoel dat de verkopers van gebruikte whisky/rum/ cognac/ whatever vaten zich kapot lachen met deze trend. De meeste bieren worden er niet beter van. Vind ik. Ha… dat lucht op, nu lekker slapen.

8 Likes

Hear hear. En mocht je een thread aanmaken teveel werk vinden, het ergernissen-forum kun je hier vinden Ratebeer en andere ergernissen deel 7,5

Ik stoor me er ook mateloos aan. Alle bieren worden maar klakkeloos op vaten geflikkerd. Ik geef dit soort gedrochten dan ook zonder blikken of nlozen een matige score. En een fatsoenlijk basisbier maken, is er niet meer bij. Je gaat bijna weer verlangen naar een dubbel en een tripel.

1 Like

Dat inderdaad. Maar ook kennis van vaten en wat ze doen mist volgens mij behoorlijk bij sommige brouwerijen.

Bluf

Daag me niet uit! :stuck_out_tongue:

Vandeoirsprong heeft sinds kort langere openingstijden, dus als je werkelijk verlangt naar dubbels en tripels hakken dan zou ik er zeker langs gaan. En dan als je bijna dol bent nog een Weizen er achteraan. Topavond.

1 Like

Prima tripel van van Moll aan het drinken nu. :stuck_out_tongue:

Wel een nieuwe ergernis, na een verder redelijk prima Uiltje stout: teveel lactose. Die adjunct stouts hebben er wel vaker een handje van, dat ze het bier zoeter maken door lactose toe te voegen. Probleem is alleen, dat die soort zoetigheid eigenlijk vrij ranzig is. In tegenstelling tot karamel of toffee zoetheid of koekjes zoals je in USA stouts vaak ziet.

Gebruiken ze dan wat je in de winkel koopt als condensed milk? Of is dat iets heel anders?

Om nog even terug te komen op het infused verhaal: het DIY infused gebeuren. Ik heb een paar weken geleden een wazige dubbel ge- infused met een Indiase whisky van topniveau ( 2 euro de fles) Er waren wel enige borrelglaasjes nodig om de dubbel op smaak te krijgen maar het resultaat viel niet tegen… het alcoholpercentage waarschijnlijk ook niet.

Hoho, als je dat thuis doet is het natuurlijk geen ‘infuse’ meer, dan is het gewoon een mix-drankje met bier :grinning:

Het is melksuiker, dus het zoete in melk maar zonder de vetten, proteinen etc. Het is ook een enorme trend om het in allerlei zaken als chips en andere snacks te stoppen. Het zal wel erg goedkoop zijn tegenwoordig.

Ik weet niet hoeveel het in grote hoeveelheden kost, maar voor een thuisbrouwer is het iig niet goedkoop.

1 Like