Beste bier met minder dan 1% ABV

Die riegele vond ik wel aardig, maar heel erg Fanta. Best lekker, maar dan kun je op zich net zo goed Fanta drinken. En dat vind ik eigenlijk bij al die radlers.

Ik heb wel weer een paar nieuwe NA bieren geproefd:

  • de Jever Fun is verrassend goed, althans als je van classic german pils houdt. Maar koud geserveerd bij zomerse temperaturen is dat best aardig. Ik denk dat ik die vaker ga kopen.
  • Muifel Craazy IPA was wel aardig, maar blijft toch zo’n wortsmaakje hebben. In hetzelfde straatje als de vdstreek NA IPA en de Nanny State. En van die drie is dan de Muifel het minste.
  • Mikkeller Drinkin’ in the Sun. Lijkt het meest op een soort van session IPA, zonder (al te) vervelende bijsmaakjes. Goed alternatief als je moet rijden.
  • Over bijsmaakjes gesproken: Big Drop Pale Ale. Geur van plastic. Gadverdamme. In het begin denk je nog dat het wel weggaat, maar na een paar slokken heb ik het gewoon door de gootsteen geflikkerd. Dan nog liever zo’n wort smaak. Ik vrees nog steeds het ergste voor de NA stout.

Die Riegele is toch een IPA? Prima spul, gelijk één van de betere voor mij.

Als Kvass telt - homemade Kvass dan of al in PET / fles is het beter dan NA bier voor mij.

Hij smaakt als een radler in ieder geval. Bij een IPA zijn die NA varianten nog nooit in de buurt gekomen.

+1

Hoe kun je een drain pour nog een 1.8 geven? :face_with_raised_eyebrow:

Persoonlijk heb ik liever hopster als al die low abv bieren.

Heb de Nanny State heel anders in herinnering, erg droog en zonder enige wortsmaak, net als bitter water. Vond het dan ook helemaal niks, precies zoals met de Jever Fun. Muifel vond ik aardig, had zelds een verse Riegele die ik vrij goed vind, ook de vandestreek kon mel wel bekoren.

https://www.ratebeer.com/beer/mikkeller-drink39in-the-sun-13-03/217026/
Met een behoorlijk gat met de rest.

Vanaf morgen alle speciaalbier 4 voor 3 bij Appie, dus ik ga bij hoge uitzondering weer eens bier kopen in de supermarkt. Met name laag-alcoholisch idd, en een paar tikkies waar ik maar nooit aan toe kwam.

2 Likes