Bier & Co overgenomen door Bavaria

Zozo, dus na brouwers nemen ze nu ook distributeurs over. Dat klinkt een beetje als de hele keten in handen willen hebben. Is dat goed of slecht voor de consument?

https://www.mylifewithbeer.nl/bierco-treedt-toe-tot-swinkels-family-brewers/

Business as usual

Verticale integratie heet dat toch? Lijkt mij nooit goed voor de cosument, zowel qua prijs als qua diversiteit van het aanbod niet.

Beetje mixend feelings. Het is goed als Bier & Co gebruik kan maken van het veel bredere netwerk van Bavaria. Maar het is niet goed als Bavaria de weg blokkeert van veelbelovende bieren die concurrerend voor hen zouden kunnen zijn. Vooralsnog is Bavaria netjes omgegaan met zijn deelnemingen (minderheidsbelang in De Molen, eigenaar van La Trappe, Palm en Rodenbach), dus ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel.

Ik wacht ook even af. Ik vraag me wel af of Bier & Co niet eigenlijk in zwaar weer terecht gekomen was wat deze verkoop getriggerd heeft. Ze moeten het toch hebben van de lange adem deals en of dat nog werkt in dit snel veranderend bierlandschap?

Ik heb vandaag besteld bij Beerwulf dus mijn mening telt niet neem ik aan.

Dat sowieso.

Ik nota bene bij Hopt, maar een paar Black Friday aanbiedingen waren te goed om te laten schieten.