Bier in Bamberg

Gezien het directe enthousiasme voor een weekendje Bamberg e.o., bij deze een draadje. Eens inventariseren en brainstormen eerst, wie weet krijgen we het op touw.

Plan: (lang) weekend Bamberg en omstreken, om de lokale rauchbieren, kellers en zoigls te ticken. Reistijd is ca 7 uur, afhankelijk van welk deel van het land je reist. Kosten voor een maas bier zijn te verwaarlozen :stuck_out_tongue:

Laten we eerst kijken, wie eventueel geinteresseerd is. Dan kijken we daarna welke data het beste uit zouden komen. Idee is wat mij betreft wel voorjaar/zomer overigens.

Dus wie wil er mee? :slight_smile:

2 Likes

depending on the dates, I might join you guys there.

Also, costs for overnight stays are pretty low as well if you stay in breweries slightly outside the city (since FĂ€ssla and Spezial are chronically overbooked). For instance, Brauerei Kraus in Hirschaid costs about 35 Euros per night including breakfast and is a 7 minutes train ride outside Bamberg.

2 Likes

Klinkt goed !

Definitely interested!

Tips:
Forchheim
10 + breweries near Bad Staffelstein

Zeker geïnteresseerd, of het haalbaar is is een 2e
 Lijkt me echt super.

1 Like

also, if you make it a long weekend, use the opportunity to take the buses (which hardly run on weekends) before the weekend starts. Witzgall is easily reachable by bus from Forchheim during weekdays.

Dream come true

1 Like

Lijkt me heel leuk, maar ik denk dat het voor mij een dream blijft.

Geweldig idee, leuke stad. Weinig tijd, maar als het me lukt sluit ik graag aan.

Ze hebben voortreffelijke Brotzeiten met kaas. Voor de rest wordt het tricky voor vegetariërs, zeker op het platteland

1 Like

Interesse sowieso maar ik heb al een vakantie gepland in juli, dus zal waarschijnlijk niet financieel haalbaar zijn.

Sounds good!

Klinkt erg goed, maar weet echt nog niet of het haalbaar is. Gek genoeg nog nooit in bamberg geweest en ik ben toch groot fan van de rauchbieren.

+1

Ik heb wat ideeën uitgewerkt voor een druk, maar interessant lang weekend.

Proposal Long weekend Bamberg
Hotel: Spezial, FĂ€ssla or Kaiserdom
Friday
Arrival: 13.00 h, check-in hotel
City Tour starts at 14.00 with visit to Weyermann Fan shop, only open ‘till 15 h
Visit to breweries and/or kellers if the weather is OK, otherwise the local brewers like Schlenkerla, Mahrs, KlosterbrÀu, Greifenklau, Keesmann, FÀssla, Spezial
Evenings: Pelikan and (especially) Café Abseits. Abseits has a brilliant beer list with local and more international beers.

Saturday
Countryside tour direction Bad Staffelstein, with zoigl!
SonnenbrĂ€u MĂŒrsbach
Schleicher Itzgrund
Scharpf Heilgersdorf
Reinwand and Roter Ochse Sesslach, beer from Kommunbrauhaus Sesslach!
Reblitz Nedensdorf
Hellmuth and Thomann in Wiesen
Kloster Vierzehnheiligen
MetzgerbrÀu Uetzing
Dinkel and LöwenbrÀu Stublang (the latter if you love diacetyl)
StaffelbergbrÀu Staffelstein
Leicht in Pferdsfeld (should be open, which isn’t too often)
Main Seidla in BreitengĂŒssbach
With car and designated driver, because public transport is a disaster and you need a good navi
We should be back around 8 in the evening

Sunday
Short visit to Forchheim: Neder, Greif and Eichhorn open early on Sundays
Kreuzberg near Hallerndorf for lunch various brewery kellers
SchlĂŒsselfeld, last stop. With some luck Hertl is open, SternbrĂ€u, near the Market Square is one of my favorites, and there is AdlerbrĂ€u.
End of visit, driving back to the Netherlands

4 Likes

Poeh, we mogen de vaart er wel flink inhebben om dit allemaal te kunnen doen. 7 brouwerijen en 2 bars op 1 dag is vrij ambitieus, om over de zaterdag nog maar te zwijgen :joy: Maar dit is iig een mooie indicatie wat er allemaal in de buurt is en waar we uit kunnen kiezen.

1 Like