Bryggeriboikott

Enkelt og greit - kva norske bryggeri kjøper du IKKJE (boikott), og kvifor?

Er ikke konsekvent, men har boikottet Tou Pils siden Ringnes-Carlsberg la ned bryggeriet i 2003. Unngår også de fleste øl hvor en viss Thoresen har vært involvert. Ellers er der en rekke bryggerier som jeg unngår å kjøpe mer av, etter å ha erfart at de fleste ølene deres bare smaker gjær. Det gjelder særlig en del norske mikrobryggeriers øl i butikkstyrke.

Søppel øl fra Holtens og Larvik kjøper jeg aldri igjen.

Eg boikotter ingen. Dei fleste øl (99%) drikk eg uansett aldri igjen (med vilje…)

Men, ser poenget. Det er utruleg mykje overprisa dritt på 4.7%. Er meir glad i poløl.

Larvik Bøkerøkt var grein nok. Ut over det, så har det ikkje vore noke serlig å skryte av nei, ei heller Holtens. Men det er alt for masse av dei nye små som ikkje fortjenar å sjå dagens lys. Det meste har eg ikkje tilgang til. Har eg fått smakt noke frå dei, treng det sjelden å verte repetisjon. Dei litt meir lokale har eg gjerne testa meir av, sjølv om eg alt for ofte skulle latt vere.

Ellers er vel Mack (Möck) ein solid boikott. Ikkje kjøpt på mange år sidan dei kom med diverse butikk og polutgaver av diverse “nymoderne” øl som var rein gift. Heretter vert det også endelig foten ned for Aja. Har smakt alt for masse drit allereide, gang på gang er det ei kjip utgave av kva det måtte no vere av ølstil, med den typiske jævlige belgiske Aja-vrien.

1 Like

Er nok like lite konsekvent som @Sigmund, og gjør stort sett et forsøk på å holde meg unna de samme bryggeriene som han. Ellers er også nevnte Aja et bryggeri som stadig skuffer, slik at en eventuell boikott nærmer seg for hvert eneste kjøp.

Forøvrig søker jeg en aktiv avholdenhet mot (av?) øl som koster det hvite i øyene og en venstrearm. Tya og Mack har for eksempel hatt en del øl i butikkstyrke som har passert syttilappen med god margin, hvor det finnes langt bedre alternativer til halve prisen.

1 Like

Har ingen spesiell boikott protokoll. Men litt lei av Lervig av div grunner. Ikke pga kvalitet
Kjøper jo, som mange andre her, ikke samme øl to ganger…
Så ingen bryggerier er spesielt nevneverdig plaget av mine (u)vaner

Også relativt sjelden jeg kjøper øl i en Norsk butikk
Da må det være noe jeg veldig gjerne vil teste. Så da får prisen bare være

Det er dessverre enkelte bryggerier jeg nok ikke helt skjønner at overlever
Holtens f.eks…
Lenge siden jeg har smakt noe fra Larvik. Og det frister jo ikke sååå mye å teste igjen
Mack har vel ikke akkurat kommet med for mye digg. Ei heller Røros.
Tya klarer jeg godt å styre unna også. Nå slutter jo Tommy på Høna i Halden. Og han leser heller ikke dette. Men det har vært mye slappt… Dvs enten eller. Enten har de vært digg. Eller direkte motsatt
Folk må ikke ha noe lyst øl. Folk vil ha godt øl! De ølene hvor han har klemt til med litt bra råvarer har definitivt gått unna. De andre gjør at folk går på restauranten ved siden av og kjøper Borg p…

Grans (som jeg jo har besøkt og ratet - veldig hyggelige faktisk - og en får kjøpt øl der) må jeg jo innrømme at ikke akkurat produserer digg øl
Hadeland og Berghenshus…ugh
Lysebu…stakkars hotelgjester huttetu
Redfox…Dvs den ene blond var faktisk veldig ok helt fersk fra fat. De andre jeg har smakt fikk Glomma til å virke forfriskende
Tonga…en danser ikke tanga når en får servert slikt

2 Likes

Nei du dansar tonga :joy::joy:

1 Like

På veg til dassen med laus tarm???

Boikotter egentlig ingen har mange som jeg glatt går forbi både i butikk og pol.

Men hjelper så lite når jeg har en langer borti gata som ikke engang rater øl som soper inn alt han kommer over.

Normalt ikke problem å gå forbi Mikkeller, Holten, Larvik, Mack, Grans, Arendals sine egne, st.halvards, Toresen involverte, gulating, sagene med flere, både av kvalitet men og av en følelse av at det er alias av alias av alias i enkelte tilfeller. Noen dager senere står de på bordet likevell. Så skal jeg kunne boikotte noe som heslt bør jeg boikotte langeren.