Dagens anbefaling

Hadde en rating liggende fra nyåret jeg la inn nå. En fin, ikke for kraftig røkstout. Men folk er for lettkrenket av litt røyk for tiden, så et FB innlegg i jula fra en som synes den var så brutal at han ikke klarte å drikke opp. Så frem til et litt mer solid røkøl her, men fin for det.

Men frykten for å smake øl av ølet er vel trender i disse juice og kakeøl tider. Folk blir skremt så snart de merker noe bittert i ølet, de tror humle er en tropisk frukt. Det er til og med rutinerte ratere som har vært for lenge borte fra klassiske øl og klager så snart de gjenkjenner maltsmak.

3 Likes

Eg gir nytt liv til denne tråden:
De Tvende Deus Ex Nihilo • RateBeer

Fortsatt eit topp øl! (Funnet i skapet for mørke godsaker)

Støtter den 100% den var riktig god.

Trodde den var discontinued / retired, men den står faktisk fortsatt som bestillbar i polets nettbutikk. Ingen polutsalg har den inne. Mystisk! (Og ja, den var god - vi hadde den på Cardinal i 2020.)

Ser at en flaske med Splice the Main Brace har sluppet ut i rateverdenen. Da er det sikkert flere enn meg som lurer eller kommer til å lutre litt og svaret er at dette er en Madeira lagret versjon av Three Sheets To The Wind som er en Marsala lagret engelsk barleywine. Splice…… er ikke tenkt lansert på polet før i September for den som måtte ha ambisjoner om en sammenligning. Tiden imellom kan eventuelt benyttes til å teste ut vintypen Marsala. Denne hetvinen av hvite lokale druer fra Sicilia skiller seg en del fra Maderira, Portvin etc. og benyttes mye i matlaging, men passer også glimrende til flere typer desserter. Selv har jeg stor suksess med en halv desiliter Marsala tilsatt eggedosis lignende saus servert over blandet oppskåret frukt. Så enkelt og så vanvittig godt. Selve signatur comboen skal være som tilbehør til tiramisu, men det er foreløpig ikke testet. Men tilbake til ølet, ser frem til å teste hvor mye av Marsala preget som eventuelt vil bli overført til Splice the Main Brace og hvor bra kombinasjonen blir. Det er fortsatt mye spennende som gjenstår å teste ut i ølets verden innen man behøver å ty til essenser.

2 Likes