DIPA /IIPAs i Danmark!?

Hej fellow ølelskere

Jeg har forelsket mig i øltypen DIPA og er noget frustreret over det alt for lille udvalg som jeg indtil nu har mødt på min vej. Jeg har famlet mig lidt frem og har fundet enkelte klasse-øl - fx. Douple IPA fra Kees Bubberman lavet på Loral, Mosaic og ikke mindst Simcoe humle (https://www.ratebeer.com/beer/kees-double-ipa/589874/)

Er der nogen af jer der kan anbefale butikker med et pænt udvalg af DIPA/IIPA - gerne med høj IBU og en eksplosion af humle når den rammer tungen?

Mvh
Kenneth

Hej Kenneth
Velkommen til Ratebeer. Nu skriver du ikke hvor du bor, men brug “placeratings” for Danmarks byer og du kan se de gode ølbutikker. Der er formentlig 20 gode butikker i DK hvor du nemt kan finde mindst 10 gode DIPA’ er.
Du kan også være heldig at se under hver øl hvor den kan købes.
mvh
Henrik

Hej Henrik

Tak for svar. Jeg bor i Sønderjylland - og jeg nyder godt af at have SmagenAfØl og BrewParts i relativ nærhed som begge har en skøn ølshop. Jeg har også tidligere benyttet mig af både vildmedvin.dk og vinmedmere.dk som også har en ØL blanding af DIPAs - men ganske få af dem rammer min smag på den rigtige måde, desværre.

Prøv at besøge Beershoppen i Kolding. De har ret begrænsede åbningstider men god service og godt udvalg. Hvis du vover dig en tur over Lillebælt, så er Kvickly i Middelfart også et godt sted “i nærheden af” Sønderjylland.

Havnens Vin og Tobak i Vejle er fremragende.

Jeg arbejder i Kolding, så det er jo i nabolaget :slight_smile: - det er helt perfekt, tusinde tak for tippet! Det ser i hvert fald ud til at der er et pænt udvalg af DIPAs ifølge Beershoppens Facebookside selvom de er mig lidt pebret i prisen.