Disse har det vært stille fra i det siste

Har vi mista norske RB-brukarar i det siste? Er det nokon som det har vore stille frå den siste tida?
metalspice?
Inbreak :smiling_imp: (Er vel litt liv i skrotten, han er jo inne på forumet av og til…)

Andre?

@JWN burde vært mer aktiv her
Bra liste angående land

JWN “samler på land”, det vil si at han rater bare ett øl pr. land. Tror han er flykaptein eller noe, så han har god tilgang til øl fra mange land. Det ser ikke ut til at han har interesse for å rate øl utover dette. Skjønt, hvem vet - hvis han begynner å gå tom for nye land etterhvert, frister det kanskje å rate mer likevel?

1 Like

Artig prosjekt da Beers of the World (wordpress.com)

Hei,
er nok desverre lite aktiv her ja, sånn utenom når det dukker opp en e-post om at jeg har blitt nevnt. Blir vel som å banne i kirka når jeg sier at det er Untappd det går i for min del. Er forresten kun styrmann på flyene foreløpig :stuck_out_tongue:

Fortsatt mange land igjen…

3 Likes

har sendt deg en meld

Tok ein kikk på lista over norske RB-ere som har ratet flest øl. Av topp 50 er 19 ikkje lenger aktive på RB. To andre har ratet ei eller to øl i 2021. Skulle likt å sjå nr 51-100 på lista! Kor mange har færre enn 1300 øl men likevel aktive? Om nokon passerer 1326 ratinger tar dei 50.plassen i Norge.

At mange av forskjellige årsaker og forpliktelser velger å trappe ned på ølratingen, har jeg stor forståelse for - men når tidligere habile ølratere velger å kutte ut RB helt (uten at de har blitt avholdsfolk, som ville være en gyldig grunn) og ikke engang gidder å slenge inn en rating eller to når de har kommet over et knallgodt øl som virkelig fortjener å bli trukket fram i lyset, eller å delta på forumet av og til, ja det synes jeg både er rart og litt sørgelig. Men dem om det. Desto gledeligere er det at der er en del nye folk som i rolig men stødig tempo øker sitt antall ratinger, og synes det er greit å skrive kommentarer på RB (og ikke bare ticke på untappd). Sammensetningen av norsk Topp 50 vil nok endres adskillig i de nærmeste årene.

2 Likes

Ja det er trist når både ratinger og aktiviteter på RB forumet opphører fra folk som normalt er aktive i miljøet fortsatt. Der noen velger å gå over til Untappd så føler jeg det virkelig blir på et annet nivå. Slik jeg enkelt ser forskjellen mellom RB og Untappd er at fokuset flyttes fra selve ølet til personen, altså det er viktigere å ticke inn mest mulig/først etc. enn å ha en mening om ølet som kan være av interesse for andre. Men slik er jo trenden med det meste for tiden. Godt håndverk er en utdøende øvelse.

2 Likes