Doelstellingen voor 2018

Ik heb enkele doelstellingen voor 2018 op biergebied. Niet te serieus, niet te vergaand. Toch een kleine opsomming:

14000 ratings voor 1 april 2018

proberen mijn gemiddelde wat op te krikken (naar 3.10 bijvoorbeeld) door nog betere bieren te proeven

niet teveel festivals bezoeken, wel naar Carnivale Brettanomyces, Borefts en als het even kan het Flink Gegist Festival in Delft

weer een paar dagen naar omgeving Bamberg. Is er dit jaar niet van gekomen. Er gebeuren te vele leuke dingen daar op biergebied.

toch maar weer eens een festivalletje in het buitenland? GBBF? Wordt weer eens tijdā€¦

Veel sporten en hopen dat iedereen gezond blijft. Bier proeven doe je voor je lol, in 2017 was het soms teveel een uitlaatklep.

1 Like

Festival in het buitenland zal het wel niet worden komend jaar, maar wel veel leuke tastings en festivals met gezellige mensen! Qua aantallen en cijfers heb ik niet echt een doel, behalve meer goede ciders proeven.

Ik wil werk vinden maar dat staat los van bier. Verder geen doelstellingen behalve gelukkig en gezond zijn.

Hmmā€¦ Op biergebied?

  • Proberen toch weer 5 landje ticks te krijgen
  • 2500 bieren is haalbaar, 2750?
  • geen idee, misschien een festivalā€¦

Niet biergebied?

  • Propedeuse eens een keer halen :stuck_out_tongue:
  • Misschien eens een betere woning vinden dan dat studentenhuis waar ik nu in zitā€¦ Regio Nijmegen mensenā€¦

Stoppen. Maar zal wel niet lukken vrees ik.

Met wat?

Iets minder drinken. Elke dag alcohol is misschien toch niet heel verstandig.

Zeggen dat ik ga stoppen :wink:

1 Like

Ik heb op biergebied geen doelstellingen. Ik zie wel hoe het komt.

Ik ga proberen de 1000 te halen dit jaar. Niet dat dat heel lastig is, want ik zit nu op een dikke 800. Misschien moet ik de 1000 kunnen halen op 19 mei, mā€™n verjaardag. Ik ga wel proberen iets te minderen uit financieel aspect, want als student is het niet verstandig om teveel bier te laten betalen door de DUO :yum:

1 Like

Als je de kans hebt een keer naar Duitsland rijden/reizen, dan heb je voor 200 euro al gauw 200 ticks.

Dat zou inderdaad kunnen! Ik kan ook in Nederland blijven shoppen en minder BA bieren kopen. Dat scheelt je toch al snel een hele smak geld. Ik heb ook een grote hoeveelheid makkelijk te verkrijgen bieren nog niet gerate, zoals een groot gedeelte van de trappisten en andere ā€˜supermarktbierenā€™. Daarmee kan ik een groot gedeelte besparen, denk ik.

Zo ja: Meters maken. Want genieten is leuk, maar de 1000 aantikken zonder bankroet te gaan is leuker.

1 Like

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar: minder zeuren, klagen en ergeren. Maar waarschijnlijk behoort dit al snel tot de categorie ā€œBenzai-gaat-nu-echt-minderenā€ :stuck_out_tongue:

Ik heb me voorgenomen juist (nog) veel meer te gaan klagen. Met name volledig ongenuanceerd, zonder op de hoogte te zijn van wat er werkelijk speelt. Pure onderbuikgevoelens, afgunst en nergens op gebaseerde woede.

En wat is dan precies het verschil met voorgaande jaren?

3 Likes

(nog)

1 Like

Lijkt me een verkapte aankondiging voor Toprater van De Noord-Hollandse Bierbrouwerij.

1 Like

Mijn doelstellingen is vooral in 2018 het genadeloos afstraffen van kansloze en te prijzige ba projecten. Ook uiteraard weer lekker bieren de grond in boren die zeggen stijl a te zijn maar niet eens in de buurt van stijl b komen. En de grootste ergernis van alles met bier geld inzamelen voor kika of andere anti kanker projectjes. Als je als brouwer daar nu echt iets mee wil: stop met brouwen.
Lekker zeiken dus. Je zit tenslotte niet voor niets op rb. Er verandert dan ook niet zo veel tov 2017.

1 Like

Mā€™n sarcasme detector vindt het lastig in te schatten wat 'ie met deze post moet.