Et tenkt places dillema

Bare et tenkt dilemma. Tenk for eksempel Homborsunds Bryggeri som har adresse Homborsund, men brygger sine øl på Arendals i dag. Hvordan vil man registrere hjemmeadressen dersom de skulle kjøpe et annet bryggeri som fortsetter å brygge sin merkevare, men samtidig ‘klient brygger’ noen av Homborsund sine øl på dette bryggeriet (altså klient brygger delvis på et bryggeri de selv eier, men dette bryggerier brygger vanligvis sitt eget øl her selv om det på papiret eies av Homborsund)?

Litt som Hansa Borg CB ?? Adressen er i Bergen.

Får Hansa øl brygget i Kristiansand under Hansa label?

Dette står som info under Hansa som bryggeri her på RB. Ikkje eg som har skrive det.
«Beers can be brewed at any of these»

Aner ikkje kor vanleg dette er, skjer kanskje bare av og til ved ledig kapasitet ved eit anlegg og sprengt kapasitet på det andre?

Allerede på 90 tallet ble det brygget og tappet Hansa øl i Sarpsborg for salg på østlandet.
Den gang det var returflasker ble det for dyrt/tungvint å sende det over fjella når det kunne produseres i Sarpsborg.

Ok, men sammenligningen er ikke reell i forhold til mitt dillema Tenk at Hansa var et fantom bryggeri som brygget på Arendals men stod som eier av CB hvor de også fikk brygget sine øl.

Vil helst ikkje ta stilling til slikt rot…

Du må nok det snart

Hvorfor kan ikke den forbli den samme?
De endrer ikke adresse, bare de som fysisk gjør bryggingen for seg, eller?

Mitt dillema er at de eier et fysisk bryggeri som brygger noen av økende deres. Adressen er jo bare kontoret eller hjemmet til den som har registrert merkevaren. Er det ikke like logisk at bryggeriet de eier som brygger mesteparten av ølene for dem er adressen?

For så vidt enig i det, men kor stor prosent av eigne øl bør vere brygga her, før dette blir adressen til bryggeriet? Snakker vi rundt rekna 100 prosent?

Ikke nødvendigvis. Selskapet er registrert med en forretningsadresse, den endres nødvendigvis ikke fordi selskapet kjøper ett bryggeri på en annen adresse.
Er litt nysgjerrig på hvor dette dilemmaet kan materialisere seg…

Vi får vel se om en ukes tid eller så :slight_smile:

Jeg har ikke befattet meg med tenkte dilemmaer etter at jeg var ferdig med Arne Næss’ “En del elementære logiske emner” til Ex.phil. Siden har jeg hatt mer enn nok med faktiske dilemmaer.

1 Like

Et tenkt dilemma i dag, men det er ikke noe jeg poster bare for å poste. Vi får det snart i fanget.

1 Like