God Jul 2022

Ønsker dere alle en fin tid
Og selvfølgelig en meget god øl eller to eller tre…

Dette er dei tre eldste juletradisjonane – NRK Kultur og underholdning

4 Likes

God jul! Øll i jula? Det kan eg garantere at det blir! Men, eg blir nok kjørbar sjølve julaften. Bruk ellers polkagrisen med måte :joy:
image

3 Likes

God Jul til dere alle, gode ølvenner! Delte en Rodenbach Vintage 2015 med guttene til medisterkakemiddagen i dag. Julaften blir det urøkt pinnekjøtt som dampes i Alaskan Smoked Porter fra 2012, med mer tradisjonelt juleøl og akevitt til, jeg skal ikke tenke på ølrating da.

2 Likes

Riktig god jul til dere alle.
Drikk med måte, selv blir det nok avholds jul.

2 Likes

Fleire nye alkoholfrie øl på Vaaland😬

3 Likes

Kjører man på alkoholfritt noen av dagene, anbefales også eplemosten til flere av siderprodusentene i Ryfylke. Jeg har Eiane Gard sin i år.

1 Like

Ønsker dere Alle En Riktig God Jul.

1 Like

Riktig god fortsatt jul til alle ratere her.
Vi feirer svensk jul med en rekke retter på bordet fra kryddersild, via røkelaks, kjøttboller, ribbe til juleskinke med mere så det er litt utfordring å finne riktig drikke hele veien. Men utfordringen tas på strak arm, masse forskjellig øl. Kinn Solsnu og Saison Dupont passer fint i starten, Glazen Toren Canaster er et fantastisk bra all-round matøl. Nøgne Rød Jul er fin til skinke og så ble det litt dessert øl på slutten til julekonfekten.

4 Likes

Gledelig jul, godt folk. Prøvde for første gang Lindheim Jul til pinnekjøttet på juleaften. Meget god match, selv om den godt kunne ha inneholdt mer bitterhet. Til nyttårsaften er valget klart; Fullers Vintage 2022. Gode tider dette. :partying_face:

5 Likes

God jul, romjul og Godt Nytt år.
Julaften drakk jeg brus. Drakk tom ølventskalendern sent lillejulaften.
Øllet juledag, men familietreff andredagen.
Takker Rune for tre fine ølejulegaver.
Nyttårsaften blir det brus.
Neste år må jeg klare å få unna lageret som ferietrålen samla inn.
Mulig jeg passerer 14k.
Og som vi sier hjemme i Ukraina som hilsen tim alle norske ratebeerianere - Z Rizdvom Khrystovym ta Novym Rokom!

1 Like