Holdbart

For dei som er på jakt etter billig konsumøl er butikken Holdbart plassen! Utvalget er ikkje det heilt store men det dukker heile tida opp noko nytt men det meste er stort sett uinteressant for ein craft beer nerd eller ticker. Men, av og til er det øl av interesse. Denne blei med heim i dag til ein hyggelig pris:
https://www.ratebeer.com/beer/sierra-nevada-california-ipa/631823/
Går ut på dato 16.09.20 men ingenting feil med den! Ofte er det mange mnd til utløpsdato på øl som selges.
Holdbart har butikker fleire plasser og det kjem nok meir framover. Min lokale nærbutikk på Kleppe går så det griner. Er ellers å finne i Vestby, Fredrikstad, Skien, Jessheim, Arendal og Tiller i Trondheim.

Definitivt ikke noen “ølbutikk”, men som du sier, der kan dukke opp noe interessant fra tid til annen, blant de 2-3 ølene de har inne. Og så er det godt alternativ for alkoholikerne på Jæren som har sterkere øltørst enn finansielle ressurser og feinschmecker-nykker. (Og så har de masse billig mat der også, da.)

Du er bare misunnelig Sigmund. :innocent:

Skal snart innom en tur igjen, men kommer nok til å kjøpe mer mat enn øl.

Skulle andre norske ratere mangle Sierra Nevada California IPA, kan opplyses at den nå også er observert på Gulating Ølutsalg i Stavanger. Jeg smakte den fra fat (keg) i London, og den var såpass god at jeg gjerne drikker den igjen.

Holdbart: 29,90
Gulating: 59.90
Om eg hugser riktig…

Et lett valg da, om en skal ha mer enn en flaske (ikke medregnet drivstoffutgifter mellom Stavanger og Klepp). Imidlertid er dette neppe et øl til å oppbevare langt utover BF-dato. Vaaland på Bryne har sannsynligvis også fått det inn?

Kjøpe to enheter av samme øl??? Er du sjuk mann :scream::smiling_imp::smiling_imp::smiling_imp:

2 Likes

Hvem som er syk kan diskuteres.

1 Like

Det er vel bare forskjellige stadier av samme lidelsen: RBHD (Repetitive Beer Hunting Disorder - tidligere også kjent som RateBeer Hyperactivity Disorder).

3 Likes

https://www.ratebeer.com/beer/stone-f-b-features-and-benefits-ipa/876546/

Til hyggelig pris på Holdbart, Kleppe.

Hekkan! Den har eg ikkje smakt. (Kommer så på at det koster kr 140 hver vei gjennom Ryfylketunnellen, + bensin tur/retur Klepp.) Det får inngå i mine langtidsplaner mht reisemønster. Men da er de vel utsolgt i mellomtiden … Jeg trenger nok et kurs i å tolerere at enkelte øl rett og slett får seile sin egen sjø.