How active is your fylke? county på engelesk

Noen som har fulgt med på den engelske “serien”?

Overrasket over at det er litt slapt i endel av fylkene der. Det er muligens bare i London det er høy aktivitet.
Var litt enklere før på ratebeer. Da kunne jeg legge inn andre land og f.eks county under my local og følge med. Særlig Sverige er kjekt for meg. Hadde også Merseyside da jeg er endel i Liverpool. (fin by - elendig fotball). Og la merke til at det tok lang tid før jeg ble ute av check inn lista etter et besøk. Så det var ikke for mange aktive der.

Hvordan er det i ditt fylke?
Her i Østfold er det for det meste meg…og Ernst i Fredrikstad. Har fått en kompis her i Halden til å bruke det bitte litt. Men han klager som så mange andre over brukervennligheten på mobilen.
Hvor mange som bruker untappd i østfold og Halden? Hundrevis antar jeg.
Ser at Nøgne Ø også er flinke med å legge ut info om øl på untappd. Men null aktivitet på ratebeer. Regner vel med at Yngvar gjør det…
Samme her. Christer på EGO legger ut mye info på u…men det tar så MYE tid på ratebeer…ehhhh så det gidder han ikke.
Tommy på Høna legger også inn på un… Spurte han om han ikke kan legge inn på ratebeer også. Det er bare du som bruker den, så det er ikke så farlig. Du gjør det jo uansett…

er verdens beste øl database på vei…ac/dc sang…?

1 Like

Det ser ikkje lyst ut. Vi få aktive drikker som sveiseblinde alkiser men klarer knapt å rekke over lokale nyheter og anna snacks på vinmonopolet. Fusjon mellom RateBeer (places) og Untappd (øl) ??? Er det lov å håpe?

Høne-Tommy har heilt rett i sin markedsanalyse av Halden. Forresten ein gangbar analyse for alle byer i Norge…

Er redd en fusjon mot Utappd øl ville gitt voldsomt mye doble/triple/quadruple listinger av øl. Basen er ikke akkurat kjent for å være nøyaktig og rydde opp i feil, her gjelder det bare å få solgt unna flest mulig badger. Fint for tickerne, men et nederlag for petimeterne.

1 Like

Men, det er kun på Un… at bryggerier/bryggarar sjølv legger til, rydder og sletter. Presisjonsnivået vil nok bli betre og betre over tid. Og, Un… fanger opp nye øl som det går år og dag før dei kjem på RateBeer. Synest og det er stusselig og trist at øl med 2 ratinger på RB, kan ha fleire hundre på Un… Det er dette siste som med tida vil føre til at RB blir uinteressant for alle andre utanom ein liten kjerne eldre menn… Det er «places» og forumet på RB som held oppe ein viss gnist i meg.

Her i Rogaland er vi da opptil flere som benytter RB, vil nesten si vi representerer 25% av landet (tas med ei klype salt, men føles som vi er mange flere enn ellers i landet).

I storbyen Bryne hvor Bryne Avholdslag har sitt sete er det nok bare meg som enn så lenge legger ut ratinger på RB, ellers så har jeg god følge av Bryne som prøvesmaker det meste av det som finnes men ikke rater øl. Steder derimot der er han på topp. Vi på Bryne er omgitt av mange som benyter noe som kalles Un… et eller annet som også er seriøse rater men vil ikke skrive seg halvt ihjel for å få på plass en rating.
I Sandnes sitter Gunnar nokså ensom på tronen, men til gjenngjeld ligger han ikke på latsiden og er ikke vanskelig å trekke sørover til Bryne om han hører om en ølkork som blir vippet opp i regi av Bryne Avholdslag.
Stavanger er noe bedre representert med Sigmund, Holmen1, Holmen2, Tandembrauer, ABEMorsten og StilleStorm.
Haugesundsområdet der råder RuneStumo for det meste alene.
Der er nok noen jeg ikke har fått med meg i farten som også finnes rundt om i fylket og ikke meningen utelate noen.
Eller er der nok som i Østfold minst 100 på Un… for hver på RB.

Ser også at der finnes noen halvaktive i Oslo området. Trøndelag ser ut som en ørken når det gjelder RB folk. Troms har en gjeng som er aktiv som de fleste nok også har lagt merke til, men de kan presantere seg selv. Det blide sørlandet har vel alle hørt om og der er en ganske aktiv gjeng innenfor bibelbeltet der nede. Jeg har da hørt om at der er minst en der nede… :innocent:

Trøndelag er ikke helt tørt, men bortimot.
Det er meg, så er det noen få andre som er innom sporadisk fra trondheim.

Halvaktive i Oslo-området, du liksom… larsga, KnutAlbert og Arve_Christian er da mer aktive enn de fleste. For ikke å snakke om selveste megselv! :rofl:

1 Like

Hodepine, kreft og fyll

Det er oss det

1 Like

Sikkert på grunn av overstadig Harryhandel over grensa :crazy_face: