Jæren Ølfestival

Ja dere leser riktig
Bare så seriøsiteten opprettholdes her…så er det bare en mulighet til å drikke øl og kose seg sammen med andre gode kjære venner fra RB, og eventuelt andre som @bryne drar i hus
Eventet finner sted i hagen til @bryne (eller annet egnet sted) fredag 13 August!

Jeg drar på her og sier at alle er velkomne
Tåler kjeft
Man slipper alt fjas og tjafs med bonger og slikt drit
Ta med det du ønsker og nyt dagen

Øhhh, dette lukter koronasamling de lux🤪 Maks10 gjester? God plass på låven, satser på ok temperatur ute. Kjelleren er full ved 5-6 gjester.
Eventen starter opp tidlegast 16.00 da underteikna må på arbeid først denne dagen. Har godt med sider til kostpris. Blir ikkje så veldig mykje øl med heim i sommer, skal stort sett innom plasser med øl bare frå fat. Kjøper ellers ikkje inn mengder med 4.7% flasker….

1 Like

Jeg teller ikke
Har fått 2 sprøyter
:slight_smile:

Er på cruise rundt i sør Norge i dagene før. Så mye rart kan bli med
Kan ta med Buggegården om flere ønsker
Noe annet nytt fra denne kanten er det vel strengt tatt ikke
Jo en gård i Moss har no cider på lur. Må få vært innom
Skrik ut om det er annet som er på ønskelista

Ta gjerne med øl frå Buggegården og sider fra Dyre Gård, er knapt å finne på polet. Eg har to store flasker frå Rodebak på lager.

1 Like

For dei som ikkje har vore innom Brix Brygghus på Bryne, er det minst 10 ticks der! Kjør to planker ellers blir det hardt utover kvelden :grin:

1 Like

Mulig at jeg får beveget mitt yndige lille legeme til Bryne i anledning denne begivenheten. Kommer hjem fra Nederland 3 dager før, men er fullvaksinert. Kan by på 6 engelske mjød med passende voltstyrke.

1 Like

Trenger minst to dager skal denne stakkaren av en halvsvenske greie over alt som er å finne i STORBYEN bryne.

Som Bryne nevner er det værdt å ta 2 planker på Briks.
Vil derimot anbefale de som vil tikke plaser ikke start der, men starte med Vinmonopolet, detter stikke nesen innom Mellombels for en liten øl muligens en planke for så å sete seg ned på Brix med 1-2 Planker der og kanskej også en matbit før det blir haraball på Bryne’s låve etterpå.

Evt dele det opp og starte på låven fredag og så kan man ta resten av Storbyen lørdag.

Og det beste @cunningham alt dette er er innforbi 5 min gangavstand fra Bryne stasjon med unntak av låven som ligger hele 20 min unna.

Der er også 2-3 andre interessant plasser for spessielt interesserte innforbi akseptabel gangavstand.

Noen som ikke er på polet?

Gunnfryd og yngwie tenker ta turen, og får følge med trådstarter fra KRS.

Kjetil, er det mulig å booke litt plass i kjelleren til natta?Tipper gunnar heller satser på Jæren Hotel, men for min del høres en kjeller forlokkende nok ut. Luftmadrass og sovepose er ikke ukjent sengevariant på øltreff…

Tenker kanskje det blir mest sider jeg og har å by på… kjører vi en sånn melde inn verdi av medbrakt fullgods og fordeler på deltakerne?
Hva tenker vi om fast føde den kvelden?

1 Like

Hei dere, jeg har fått invitasjon fra Kjetil, og jeg vil gjerne delta! Det blir sikkert en alle tiders aften, og oppvarming på Brix høres jo heller ikke dumt ut… Jeg satser på t/r med toget, evt. Jæren hotell. Oppstart kl.?

Hilsen Jan Magnus

1 Like

Ja, dette tar heilt av, “Jæren Ølfestival” og greier…. Rett før eg må søke kommunen om ambulerende skjenkebevilling og innføre korona-registrering!
Har ikkje tenkt detaljer, sit “verfast” i Lofoten i eit inn i svarte helvetes fætt-oter pissver! Satser på litt varmare ver på Bryne 13.august og at vi sit i løa. Alle tar med eigen 4- eller 5G :grinning: Om ingen har gourmet ønsker, blir det grilling av enkel grillmat, dvs pølser. Chips og anna grapsemat blir det og. Eg kan handle inn. I kjelleren er det god gulvplass til to stk evt tre stk. @Sigmund ?? Eg har ei “feltseng” og madrasser. Kan og stille med dyne/pute/sengeklede. Kjølerom og bad i kjellaren. Er nok stor fare for at Yngwie og Bryne har handla litt av den samme sideren, kanskje Sigmund og. Eg har alltid ein del å by på og. Spleiselag er vi vant med her på hauen, alle treng ikkje ha med eigne øl om dei ikkje har noko spesielt å by på. Eg er på jobb denne fredagen men folk kan først sjekke ut Brix og Mellombels+handle på polet og Vaaland, før eg kjem ca 15.30

Oppstart seinast 16.00 eller når folk er klar.

Bryne, Nilsas, Gunnar, Holmen1, Sigmund, Cunningham, Yngwie og Gunnfryd og det før det dukker opp ein Untappd kompis eller to! Det minste som kan bli servert er då:
3 x 33 cl
2 x 44 cl
2 x 50 cl
1 x 75 cl
Mindre mål enn dette er ikkje ratebart!
Eg har/kan skaffe nyheter frå:
Fæby, Rodebak, Ansnes, Helgelandsbryggeriet

Får sjå om vi kan legge slutten av ferie sørover i år, så godt mulig eg og Siv dukkar opp då. Korleis er det med tog eller buss frå Bryne til Stavanger utpå kveld eller natt? Alt for tidleg?

Hva med å vurdere Jæren Hotell Eller Bryne hotell.
Kan fort bli sent med siste tog, men fullt mulig.

Eg anbefaler og ei natt på Bryne og evt Stavanger frå lørdag til søndag.Tog frå Bryne til Stavanger tar ca 30 minutt. Avgang frå Bryne mot Stavanger på fredag: 21.58, 22.27, 22.58, 23.28 og 23.59. Eg har god plass til bobil og!

Snorker som et helvete, så jeg lar yngwie råde kjellerstuen aleine. Sover antagelig på madrass i bilen, bare døra til kjelleren står ulåst, så man får benyttet dassen. De 6 engelske mjødene jeg har med er på 75 cl flasker, jeg har smakt på dem selv (Holmen1 har smakt 3 av dem), men mesteparten er igjen på flaskene, de er gode, men meget søte og fyldige, med en vinkelhastighet mellom 10% og 14,5% - det kommer til å være nok. Hvis jeg kommer i skade for å plukke med meg en fersk 75 cl flaske med et kurant nederlandsk eller belgisk øl fra Schiphol, kan det hende jeg tar med det også. Jeg har noe sider hjemme også, men det er nok noe av det samme som Bryne og yngwie har, så jeg tar neppe med det. Kan evt. de datakyndige legge ut et Excel-skjema der vi legger inn hva vi har med, så blir det lettere å holde oversikten?

@gunnar? Google skjema?
Sigmund, om veret er fint, er det god teltplass i hagen. Evt på betonggulvet på løa :grinning: Dassen er sjølvsagt open 24timar!

Enkelt skjema her:

1 Like

Om det blir skrive inn øl/sider/mjød som nokon har smakt før, er det bare å skrive det inn som kommentar i skjemaet. Om dei fleste har smakt/kjøpt det samme kan den som har lagt den til vurdere å kutte den ut og finne noko anna?
Alle nye sider frå Ryfylke har vi vel drukke her lokalt, og nye sider frå Lindheim, Lien Gård, Sideriet og NeRø har vel og mange kjøpt inn? I det minste Cunningham/Yngwie og Gunnfryd

Eg har skrive inn eit par, rekner med at eg stiller med flasker for @nilsas, derfor har eg litt mange…

Aner ikke @yngwie
Visste ikke at de var på polet. Er de det så er det ikke noe poeng i å kjøre innom der