Jæren Ølfestival

Ja, spørs om det ikkje blir «Jæren Siderfestival» :rofl:

En liten oppdagelse nå høyt oppe på popularitet hos RB Events:

1 Like

Litt trist og, seier mykje om kor lite aktivitet det er på events her på RB

Den biten er nok mer eller mindre helt død ja

Minner om at det kan vere lurt å bestille hotell på Bryne for dei som er tilreisande til RB-festivalen. Mange nordmenn ferierer innenlands denne sommaren, så det kan bli kamp om romma! To hotell i sentrum og Abobil med diverse fasiliteter rett nedanfor festivalområdet. God parkering på garden og ellers bare ca 2km gåtur/taxitur til hotella i Bryne sentrum. Veit ikkje om eg anbefaler overnatting i kjellarstova om det blir snakk om to netter. Det er dårleg med kjøkkenfasiliteter og den er ikkje snakk om komfort-senger…. Eg er som tidlegare nevnt på jobb fredag. Derfor hovedsakeligs på lørdag. Men, til fredag blir det snart bestilt bord på Brix Brygghus, mat og øl frå klokka 17.30. Før eller etter kan dei som vil besøke Mellombels Ølstove og så blir det vel fort litt ølling på diverse hotellrom? Programmet på lørdag er ikkje klar, men vi satser på ein liten ølrelatert tur i nærområdet. Oppstart i løa ca 15.00. Maks 40 einingar med drikke! Eg byr ikkje på drikke av høg klasse for så å «nyte» ein skvett på 4,5 cl :imp: Folkens, skriv inn på reknearket om du har noko obskurt å bidra med!

1 Like

7 har nå blitt til 10 stk:
Bryne
Nilsas
Sigmund
Yngwie
Gunnfryd
Cunningham
Holmen1
Inbreak
Siv-Beate
Geir - nabo og fast medlem i “Bryne Fråhaldslag”

1 Like

Blir nok det største RB eventet i år

Litt fristeri:
Øl frå Fosen Bryggeri er i boks og eg har godt håp om flasker frå Grana Bryggeri😎

1 Like

Minner om at dere bør registrerer snarest hvis dere har noe spessielt å bidra med på regnearket.
@yngwie ?? @Inbreak ?? andre??.
Ellers så lesser mini admin på forløpende fra turne’en og lager ellers.
Vi stenger innmelding 4-5 dager før festivalen for å få tid å få på plass meny for tørste tilreisende og lokale for kvelden.

Forøvrig så har 10 nå blitt 12 (sansynligvis flere) så beregn mer enn 033ml på deling.

Tar med et par sake’r som jeg har smakt selv, legger dem inn om et par dager. Det får ikke hjelpe at Bryne mener sake skal være bannlyst, han trenger jo ikke å smake på dem før han forsvinner i buskene. Skal også undersøke muligheten for å skaffe en sider som ikke er registrert på RB.

2 Likes

Vi vet jo alle det at Bryne tar kvelden etter noen få alkoholfrie som i fjor.
Prøv å begrense Sider, vi renner allerede over av det la oss få noen øl på lista også.

Har ingenting stående, så det blir handling i ferien, som starter neste uke.

Hadde håp om å få med sider fra Fuglestein Fruktgard, men de meddelte meg i dag at de ikke er klar til å tappe sider ennå, mangler visstnok noe utstyr. Så det blir neppe sider derfra før nærmere jul, eller til neste år.

Skulle gjerne hatt med noen interessante øl i passe mengde, men skal ikke ut å reise før i september (da på besøk til Holmen2 i London). Det som er på polet bestiller vel folk flest selv - om der da ikke er noe interessant på Kvadrat som ikke er bestillbart i Nettbutikken. Så vi må vel igjen sette vår lit til at Bryne finner noen obskure gårdsbryggerier som brygger noen tvilsomme øl i det gamle hønsehuset, like til høyre for utedoen.

@cunningham finner kanskje noe på turne’en sin også hvis han ikke drikker det opp da.

Skal alltids klare å grave fram noke, men må ikkje heller om det er nok anna. Men må sjå det ann, ikkje heilt sikkert at det vert Lødefest i år heller, har ikkje spikra så masse med ferien endå

Man kan bli veldig tørst sånn i sommervarmen vet du @nilsas

Men skal dykke ned i kjelleren så snart jeg får FERIE

Håper du kommer opp igjen med noe også da og ikke bare drikker det opp i kjelleren.

Då har eg lagt til det eg har handla på veg nordover pluss gaver fra Chris Ofstad. Eg har dei tre siste frå Fosen Bryggeri i «reserve». På veg sørover om ei veke kan det med maks flaks bli flasker frå eit til nytt bryggeri! Time will show. Det kan og bli nokre flasker sider frå Cidergården.

2 Likes

En liten “Teaser” nå som vi nærmer oss.
Forløpig bare 20 Øl/Cider registrert i regnearket.
Der minnes om at vi må få registrert inn drikkevaren snarest.
Kai-Sindre og Siv-Beate er ennå usikker om de kommer
Der er god plass for flere deltakere på låven.
Nedenfor er en rask status og 3 eksempler fra Listen:
(Om noen av deltakerene ønsker kopi forhånds tilsendt når den er klar så gi beskjed)


image

1 Like

Jeg har lagt til mine to nå. Si fra hvis det er ønskelig med flere.