Jæren Ølfestival

Tror ikke det skader med flere. Ideelt sett burde vel 50 være max, men ved tidlig oppstart i løa, en luftetur og noe mat mellom slagene så går det nok fint med 50+ også.

Har du/dere noe mer så legg inn før en som ikke rater øl legger inn noe Svensk alkoholfritt som han ikke rakk drikke opp på turneen sin.

Sider og Sake har vi vel så det holder av allerede.
Noe mer mangfold av ølstiler om noen har noe spennende der er nok ikke feil.

Jeg vil som i fjor sortere “Menyen” basert på Prioritering, Bryggeri, Ølnavn for enkelt å finne frem.
Hvis noen f.eks. @yngwie vil gjøre en vurdering om der er noen som burde vært prøvd tidlig i smakingen så legg inn 1.2.3 osv i første kollone. Disse vil listes på menyen i den rekke følge fra start, deretter pr. bryggeri/ølnavn.

Eg har ingen svenske øl med heim. Men, flasker frå nytt bryggeri i Grong :grimacing: Akkurat nå har eg avsluttet eit lite glass øl frå enda eit uregistrert bryggeri! Only me :sunglasses: :fu:

1 Like

Tar med en eller to til da, skal finne noe å legge inn. gunnfryd kommer også med noe i løpet av et par dager.

Kan se litt på rekkefølgen også etter hvert :+1:

Er det noen andre enn gunnfryd og meg som blir boende på Jæren Hotell? Kanskje bare KS og S-B hvis dere dukker opp?

Onde mann

Har lagt til mine siste (?) øl på lista. Om det skulle bli for lite, har eg fleire frå Fosen og Leksås+pluss mengder av sider, blant anna mang nye frå Cidergården. Alt treng vel ikkje vere spikra? Spe på med drikke etter behov utover kvelden? Eg har uansett ikkje ønske om 50 enheter på excelarket :worried:

Kor mange kjem til storbyen Bryne alt på fredag? Må nok bestille bord på Brix til rett antall. Lørdag er enn så lenge utan program utanom oppstart på løa ca klokka 15.00. Fleire disponerer bil og står fritt til å utforske området mellom Egersund og Stavanger. Polhandel? Vaaland og Gulating? Salikatt, Lervig og Jåttå har utsalg. Lervig Local har dessverre ofte ikkje eigne øl på tapp, sjekk ut før evt tur dit. Det krever ein sjåfør eller togtur.
Altså, kven er med på Brix fredags kveldt, mat og øl? @yngwie, @gunnfryd, @Sigmund, @Holmen1 og Johan, @cunningham, @nilsas

@Inbreak, det blir ikkje tur til Bryne i år?

Kommer hjem fra Irland ved midnatt natt til lørdag, så der blir ikke noe program for min del før kl. 15:00 på løa. Overnatter sannsynligvis i bilen natt til søndag, som sist - eller i kjellerstua hvis der ikke er andre der.

God plass til bilen, er vel bare @cunningham i kjellerstua, om han ikkje har oppgradert til hotell? Yngvar og Gunnar kan vel trenge selskap på Hotell Jæren?

@gunnfryd Legger du inn på regenarket? Forstod på Yngvar at du trolig hadde noen.

Jeg legger til en til, og gunnfryd et par. Skal se om ikke vi får ordnet i dag.

yngwie og gunnfryd er klare for Brix fredag. Ser du tidligere har foreslått 1730, men skal vi drøye til ihvertfall kl 18? Det gir litt bedre tid til biltransport fra Palmekysten samt utforskning på Jæren.

1 Like

Toppers vi må få alt på plass på regnearket innen Onsdag skal vi få til til å skrive ut meny før Festivalen.

De som ønsker ferdig sortert meny med klikkbare lenker som åpner ølet på RB/UT for rask registrering kan denne tilsendt i pdf/docx format om de ønsker det.

Legg gjerne inn en prioritering i første kolone om noe ønskes burde vært prøvd tidlig i smakingen. Yngvar sette noen prioriteringer innen Onsdag sammen med evt. andre som har prioriterings ønsker.
Disse vil komme fremst på menyen, deretter sorteres den fortløpende på bryggeri/ølnavn.

Fredag blir neppe ein hard drikkekveld, blir vel tid til litt handel og pol/bryggeribesøk på lørdag for dei som vil det.
Litteratur interesserte: Garborgsenteret, Garborgheimen, Knudaheio
Fotball: Bryne Stadion, to veggmaleri med motiv E.B.Haaland
Kunst: Fritz Røed-parken i Bryne sentrum, Bryne Mølle, div større veggmaleri av Pøbel
Utsiktspunkt: Tinghaug rett utanfor Bryne, Lyefjell med utsikt over halve Jæren.
Bading ute: Jærstrendene (stort sett alltid kaldt), Melsvatnet og Åsenvatnet

Antar lista begynner å bli komplett nå, gunnfryd sine er kommet med, og jeg har satt opp et forslag til rekkefølge.

Da gjenstår bare for andre etternølere å få lagt inn.
Jeg vet om en som trolig kommer til å legge inn et øl som bare er ratebart på UT (hjemmebrygg for for å få en vurdering oss).
@cunningham snakket om at han trolig greide grave frem ei til også.
@Bryne Fyll på med det du har av evt. mulige tillegg så de også kommer med på lista. Sett dem med pri 100 så kommer de listet sist.
Mener fortsatt 45-50 bør være passe på en så lang kveld, oppstart 15:00, pauser for tur og mat mellom smaking m.m.
I fjor kom der frem 3 som ikke var på listen, i utgangspunktet bør alle være listet på forhånd.
Jeg komme til å produsere menyen torsdag når jeg står opp så sluttstrek for innlegging blir i løpet av onsdag kveld.

Alt i det blå dessverre, på grunn av utilregnelig og udugelig postgang av bildelar.
Skulle fått 2 pakkar på mandag, den eine fortsatt ute i det blå.
Så der det meste burde vore ferdig allereide med motoroverhaling og turbobytte, er ingenting gjort endå.
Hadde små planar om Danmark og Tyskland også, med tilbaketur via Oslo for eit par dagar jobb/kurs, men veit rett og slett ikkje kor masse lenger eg tørr å køyre med frykt for plutselig turbohavari.

Skulle gjerne, kanskje plutselig spontantur i siste liten.

Lite tips:
Buss Loddefjord-Bergen
Kystbussen Bergen-Stavanger
Tog Stavanger-Bryne.
Mye wet pap, og meeh på festivalen.
Skål.

1 Like

Inbreak er alltid velkommen, sjølv på kort varsel! Kan bli intim overnatting i kjellaren med Cunningham, Sigmund og Inbreak :joy:

1 Like

image
Ser lovende ut for Bryne helgen.

1 Like

Har sortert ferdig nå (onsdag kl 2208) etter siste tillegg/endringer.
44 stk på lista nå.

1 Like