Kva har dei røykt i Arendal?

Frå det siste polsleppet:

Drum Brew Gulrot Grand Cru 2020. Kr 967,00 for 75 cl, dvs 1 289,33 pr. liter :skull:

1 Like

Tenk ikke tanken på å kjøpe inn engang.
La dem beholde det til den prisen selv.
Det høres ikke godt ut engang.

1 Like

Det blir ikke meg som kjøper den, nei. Jeg har smakt det “vanlige” gulrotølet deres, som er ganske forfriskende men ikke helt fantastisk, så om de har fatlagret det herfra til helvete kan jeg ikke tenke meg at det på noe vis er tilnærmet verd prisen. Er mest overrasket over at Vinmonopolet er med på dette tullet.

2 Likes

Den der ble veldig fort oversett når jeg bestilte øl
Prisen er alt for stiv til å vurdere et kjøp

Til slik pris håper jeg de brenner inne med hele lageret og må slå det ut.
Dette er en skam for bryggeriet.

Flaskene blir nok solgt. Fins enkelte som kjøper pga av at det er dyrt….

Ikke noe jeg vurderer å kjøpe selv i det hele tatt. De andre ølene med gulrot jeg har smakt derfra er helt greie, de men det skal noe til å forsvare den prisen for Remy Martin fatene. De 220 flaskene blir nok solgt de, men jeg mistenker at det ligger en helt annen agenda bak denne pris stuntet. Det er enkelt og greit OPPMERKSOMHET, det blir en snakkis - ikke bare i ølmiljøet men det kommer til å nå langt utover hele landet - Norges dyreste øl og koblingen mot årets måltid prisen etc. En fin innpakking og en god historie. Så kommer sammenligningene, husk at det er en 0,75 flaske, det blir vel ikke så mye over literprisen for de mest eksklusive ølene fra Nøgne og Lervig. Eller sammenlign med mjød. Tenk hva enkelte betaler i sluttsum for et hypa grumseøl fra statene? Så hvorfor skal ikke et lite gjøkebryggeri som for folk flest er helt ukjent i dag få leke seg litt med markedsføring? Ingen behøver å kjøpe det, men hver gang man skriver det et eller annet sted er man ufrivillig med på leken. Ølets svar på ‘The great rock’n’roll swindle’ for de av oss som tar den referansen. :slight_smile:

1 Like

For å flisespikke en liten smule:
Dyreste norske mjød (fra Marlobobo) koster kr 986,- per liter.
Dyreste Lervig-øl (Paragon) koster kr 653,- per liter.
Dyreste Nøgne Ø (Letter of Marquee) koster kr 453,- per liter.
Dyreste amerikanske grumseøl (fra Equilibrium) koster kr 359,- per liter.

The great carrot swindle er absolutt til stede.

Men som du sier - ingen behøver å kjøpe det.

3 Likes

Vi kan regne, sammenligne og mene - og som jeg nevnte tidligere så mistenker jeg faktisk at det er det som er hensikten med å sette en slik pris - få oppmerksomhet.

Greit nok det og jeg er forsåvidt ikke uenig med deg, men det er uansett langt over literprisen for dem du nevnte.

Det ser jeg. La egentlig ikke så mye vekt på selve tallene, det var bare ment som eksempel på momenter som nok noen vil trekke frem når prisen på gulerot diskuteres. (Hvilket vi faktisk er med på nå -:slight_smile: ). Men du har selvfølgelig helt rett mht nøyaktige beløp.

Men, nå har vist Sigmund røykt sokkane sine og kasta seg over denne «moderat» prisa øllen :joy::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

Nå har jeg pinadø drukket en hel 75 cl flaske Drum Brew Gulrot Grand Cru alene, og kan med lettelse konstatere at den er GOD - veldig god, faktisk - bedre enn hva jeg våget å håpe på. Og på Cardinal koster den “bare” kr 31 mer enn polprisen, og da får du med en fin trekasse og flaskeåpner. Men verdt prisen? Tja, dette er ihvertfall ingen flopp. Så om 3 ølvenner spleiser på en flaske, blir det plutselig ikke så helt uoverkommelig. Men prismessig er det jo klart at den ligger på grensen. Imidlertid konstaterer jeg at fans av tysk hvitvin gladelig betaler en tilsvarende sum for en kvalitetsvin, uten å klage. Så kanskje det ikke er så galt likevel?

1 Like

Njaaa, det grenser til upper class-alkoholmisbruk å sutle ned slikt aleine🤔 Burde hatt med 3-4 medsammensvorne svirebrødre! Hint, hint

1 Like

Der var ingen andre på hytta mi i dag! Og smaksnotater til Cardinal må skrives!

Gud, for ein “drittjobb” :joy:

1 Like

Prismessig ligger på grensen???
1/4 av prisen og den er fortsatt langt over grensen for sunn fornuft.

Ja han godeste Sigmund har en real drittjobb

Store Naa gruser til med dyrare flaske enn gulrotølet frå Agder :grimacing::money_with_wings::money_with_wings:

Er det “bare” vanlige sideren som har vært lagret (på et litt uvanlig sted) i et år så kan det neppe forsvares som en egen oppføring på RB.