Litt land-statistikk

Jeg telte for første gang etter hvor mange ølland jeg hadde med 100 ratinger eller mer, og havnet på 15. Det virker ikke umiddelbart imponerende, men så har jeg heller aldri jobbet systematisk for å bedre den statistikken, og det er høyst begrenset hvor mye jeg har råd til å reise. Men jeg trenger 6 ratinger til fra Polen, det burde være overkommelig, mens Finland ser ut til å sitte lenger inne …

Hvor mange 100+ ølland har dere?

Ingen :grimacing:

1 Like

Håper du ikke var i kjelleren og telte alle tomme ølflaskene for å komme frem til det. :innocent:
Selv har jeg 11 land med 100+ ratinger og bare 2 fra Hellas fra å nå 12. Kjenner jeg @gunnar rett så er det ikke usansynlig at disse 2 ramler på plass når han kommer hjem fra Hellas i slutten av August.
Italia som er neste trengs det nok mye mer tid til.

1 Like

Artig med statistikk. Til min overraskelse havnet jeg på 17. Følte at jeg hadde konsentrert innsatsen min mere men det var blitt en forbausende bra spredning. Hvis jeg mister fokuset mitt på England kommer jeg nok til å satse på flere land - enn på flere øl fra land jeg har fra før.

2 Likes

Ingen problem å finne to «greske øl» (Seven Island) på polet. Kom deg ut av godstolen og på handletur!

1 Like

Ikke noe stress, frister mer med å nå 100 land en å nå et land mer med 100+

16 på meg, 6 av de med over 1000.

1 Like

Godt jobba, yngwie - du og Rune er jo i toppen på totalantall også. Jeg har bare Norge, England og Danmark over 1000. “Burde” jo hatt USA med der også, men med de prisene som er på de fleste amerikanske øl på polet nå, gidder jeg rett og slett ikke (les: har ikke råd til) å kjøpe alt nytt derfra.

15 land over 100, 6 av de over 1000

1 Like

Enig her, nye US hipsterbryggerier er som regel 129-199kr for ein US pint. Eg kjøper ikkje mange av dei. Litt hyggeligere priser over Kjølen. Eg bare måtte ha denne røveren til 50 lappen :grimacing:

2 Likes

Deschutes The Abyss er et fantastisk øl! - heldigvis var Gunnar så vennlig å dele en flaske for noen år siden.

Min statistikk viser 5 over 1000 og 20 over 100. Like under ligger Latvia med 99. Skal se etter ett øl fra landet slik at Latvia også blir med i det gode selskapet. Forøvrig, stor honnør til den som har lagt inn så mange av de nye ølene fra Bryggerifestivalen. Meget nyttig!

2 Likes

Når en først leker med statistikk.
Ser for min del når det gjelder norske fylker så har jeg 2 fylker jeg har under 100 på. Svalbard tror jeg nok vil ta veldig lang tid før jeg oppnår 100, men Møre og Romsdal er ikke uoverkommelig.
Plassratinger i det ganske land er det mindre av.

1 Like

Mangler både M&R (62) og Nordland (75) jeg, i tillegg til Svalbard (11). Tipper Agder bikker 1000 i løpet av året, 971 nå.

1 Like

Mangler M&R (76) og svalbard (11). Sjans for at agder 969 og oslo 949 bikker 1000 før 2023.

1 Like