Litt Norgesstatistikk på slutten av året

Hei tenkte blåse litt Norske tall inn.
Her fra mine Norske ølratinger / stedrattinger fra 2012 frem til i dag.
bilde

Noterer at Mine gjennomsnitt ratinger fylkesmessig varierer fra 2.87 til 332 som er forholdsvis stabilt jevnt for alle fylker. Noterer førøvrig at jeg fortsatt har 3 fylker med mindre enn 100 ølratinger fra, men eller ser det på det meste er et greit grunnlag for snitt målinger. Plassratinger er også tilstede men med mye mindre grunnlag for vurdering. Konkluderer med at fylkesmessig så er kvaliteten av øl storg sett jevn over det ganske land. Før noen begynner å klø seg mer i hodet så er de to første kolonene bryggerier og plasser totalt som jeg har registrert inn i basen og ikke nødvendigvis noe jeg har ratet noe fra. Siste places kolonnen derimot gjennspeiler det.

Noen andre som sitter på tilsvarende materiale? Alltid morro med litt statistikk.

Merker meg at Oslo slår Rogaland :imp: Slutt å hoppe over øl frå Lervig!

Skylds nok flere forhold det @bryne.

  1. Den lokale langeren min har en tendens til å sope med deg all mulig dritt fra denne delen av landet som egentlig burde vært gitt til svenskene (gjelder både Oslo og Viken). Noterer også at selv om antall er høyere er snitt lavere.
  2. Hoppe over Lervig er lett. De kan begynne å lansere her i distriktet, meste går ut av både fylke og land. Jeg begynner også å føle at der er i bøtter og spann med alias som du aldri vll få noen bekreftelse på.
  3. Salikatt prøver jeg alt det jeg kommer over, de har vist en god veldig kvalitet.
  4. Hos Berentsen er det bortimot dødt, der skjer det lite. Desverre for de har hatt mye godt opp gjennom årene og kan hvis de vil.
  5. Yeastside og Jåttå leverer ikke kvalitet i mine øyne.
  6. Den som faktisk har levert langt over mine forventninger er Brix. Brygger der er sterk tilhenger av det rene tyske som ikke er mine favoritter, men han har til gjengjeld levert god kvalitet og imponert i alle fall meg. Der har jeg pr. dato prøvd alt som er lansert og det vll jeg fortsette med så lenge jeg greier det.
  7. Rygr har også til dels imponert, de har hatt stort sett greie øl, men mye for mye surt etter min smak. Fremdeles et spennende bryggeri, men så har de også lagt seg på dette hard seltser tullet som i mine øyne ikke hører hjemme hos et seriøst bryggeri.