Nedlagte bryggerier

Det Lille Bryggeriet, kvifor ligg det eigentleg under Rena og ikkje separat?
Var det berre forgjengaren til Rena som endra navn kanskje?

Eg har forøverig eit par øl frå dette i loggen min som er alias, laga for Jonoe Sushi i Oslo.
Jonoe Sushi Beer Koi Iro alias for Det Lille Bryggeri Bjønnøl.
Jonoe Sushi Beer Usui Iro alias for Det Lille Bryggeri Birkebeinerpilsen, som vel igjen vert alias for Rena Birkebeinerpilsen.

Det Lille Bryggeri og Østerdalen bryggeri er begge tidligere navn på Rena Bryggeri

1 Like

Har etikett av desse frå Tromi som eg er usikker på om eg legg ut:
Jegerøl 4.5 % 50 cl (1995)
Juleøl 4,5 % 33 cl (1997)
Tordenskiold Sommerøl 4,7 % 50 cl (1997)
Pilsner Hel-Pils 4,5 % 70 cl (1997)

For gamalt for RateBeer?

Alle 4 var i produksjon frem til det ble slutt.
Når Tromi først er blitt lagt til er det like greit å legge till disse fire også

Hel-Pils hadde også en lillebror som var halv pils ( 0,35 ) Samme øl, forskjellig flaske, etikett

1 Like

Kjør på

Då kan du pensjonere 4 Tromiøl som nettopp blei lagt til :nerd_face:

1 Like

Var det noen som fant ut noe mer om Hardanger Bryggeri, annet enn at det holdt til i Tyssedal? Mener å huske det var noen utelivsfolk (asiatisk avstamming) som startet opp. Jeg har ganske mange øl i samlingen, men den står dessverre ikke utstilt så orker ikke tanken på å forsøke å finne de igjen i håp om å finne noe info der.

Det ser forresten ut til å komme et nytt bryggeri med samme navn, https://hardangerbryggeri.no/ og dette er ikke det samme som Hardanger Håndbryggeri, så vidt jeg kan se.

“Ikkje noko jåleøl, berre god smak som speglar den friske og reine naturen i Hardanger.” Hm, signaliserer dette kvalitet, eller noe gørr kjedelig? Mulig man må en tur til Hardanger i sommer …

Det er uansett naboen til Spildegarden så en tur innom der blir aldri feil :joy:

Hade faktiskt kvartssekelgamla ratings i backloggen för dessa :smiley:
Lyckades nog aldrig lista ut bryggeriet när jag la in min backog på Ratebeer 2002.

Har fått litt svar frå Kim Odland:
The Vault - gikk dukken da Ostehuset Domkirkeplassen slo seg konkurs. Bøker og Børst har kjøpt det som var av øl på fat. Når koronaen slipper taket er det altså mulig å få prøvd øl frå The Vault igjen. Kanskje ei ny øl og? Har han planer om noko nytt? Ikkje umulig at det kan skje i nær framtid. Han svarer litt kryptisk der.

ABC Brewing og Black Cat Brewing er ikkje avslutta, men “sovande” for tida.

1 Like

Nye Hardanger har vel fått brygga på Arendals so langt. Men har sett planar om at dei skal begynne å brygge sjølv, i tillegg til kontraktsbrygging. Har ølutsalg i Øystese.

Det eneste ølet “deres” (fra Arendal) er en helt grei standard-pils, men absolutt ikke noe som ivaretar de urgamle gårdsbryggingstradisjonene fra Hardanger. Helt utrolig sløvt at de ikke kan komme opp med noe litt mer interessant enn dette.

1 Like

Kjem nok etter kvart, om det vert noke av planane om å brygge ein del av produksjonen sjølv

Hørt noe mer om dette Kjetil?

Veit ingenting om om bryggeriet i Hardanger/Øystese. Inbreak er nok best informert?

Tenkte mest på The Vault på B&B

Har ikkje drukke øl i Stavanger på lenge. Men, The Vault har ikkje vore på fat sidan juni. Eg følge med på UT om det kjem på igjen.