Norwegian Ratebeer Gathering 2-4 Mars 2018

Sliter litt med det nye forumet, men dersom ingen andre heller ser en generell post om dette treffet så starter jeg en ny tråd her. Noen som husker hvordan man kan finne frem teksten med program fra den oprinnelige tråden og poste det her.

Du finn link nederst på sida. Sjølv endar eg ofte til det gamle automatisk, og trykker eg på forum igjen kjem eg til det nye.

1 Like

Dette har vært luftet i tidligere tråd.
Men nå er det klinkende klart!

Det blir RBNG 2018

Mye takket være Kjempetorsken og hans bande på øya

Hovedsete for treffet blir i Grimstad. Den herlige bryggerbyen.
En ivrig kar har plan om pre program og post program i Krisitansand.

Men hoved programmet blir oppmøte på Apotekergaarden Fredag 2 Mars i Grimstad.
Enten blir vi der hele kvelden med div opplegg, eller så havner vi på Nøgne Ø
Presentasjon av bryggerier og div smakinger.
Og sedvanlig tant og fjas

Lørdag 3 Mars
Det blir busstur rundt på det glade Sørlandet på formiddagen
Hvilke bryggerier kan vi ikke helt si ennå. Vi er i harde forhandlinger. Hvem lager det mest spenstige RBNG 18 ølet f.eks.
Vi returnerer til Grimstad utover ettermiddagen.
Litt hvile må kanskje noen ha? Eller mest sannsynlig tømme/dele noen rare ticks på div hotellrom.

Lørdag kveld blir det helaften på Nøgne Ø
Det hele og fulle programmet er ikke helt klart ennå og inntil videre meget bevoktet.
Men det blir kanakas digg.
Hva Master Tom finner frem med spindelvev fra den dype kjeller vet ingen. Ennå…

Grand tasting
Det blir et litt annet opplegg enn hva vi er vant med fra tidligere.
Ølet er kjøpt inn i forkant av en eller annen som vi har plukket ut til dette ærefulle oppdrag.
Det vil passe inn i NØ sin portefølje, slik at vi får med en brygger (eller fler) fra NØ som guider oss igjennom de enkelte stilene.

Betyr det at vi ikke kan ta med eget øl?
Oh noooooo
Det er bare å finne frem det rareste, beste og mest spennende ølet du vil dele med andre frender.
Øl kan deles så mange steder. Og vi har egne lokaler på NØ hvor vi har lov til å sprette hva det nå måtte være.
Men det blir ikke organisert som før.
Litt mer programstyrt grand tasting med andre ord.
Litt fordi det rett og slett blir for mye å holde styr på. Blir bare surr med 30-40 øl som skal deles ut. TID tar det også.

Overnatting:
Vi kommer straks tilbake til dette. Vi kan mest sannsynlig bruke NØ sine rabatter på hotell i Grimstad.

Pris:
tja…når vi har bussprogrammet klart så kan vi sette en ca pris i allefall.
På RBNG 14 i Halden så betalte alle 1200 hver seg for busstur, ølsmakinger, lokale på festningen og noe mat.
Antar at vi havner rundt der denne gangen også.
Jo fler jo billigere!

Så kom igjen folkens!
SKÅL

2 Likes