Norwegian Ratebeer Gathering 2020 (RBNG20) 🏔

Gaute (djoeye), Leif (lmojoh), Rune & undertegnede har glede av å invitere til samling i Tromsø Lørdag 25. april 2020.

Byen i seg selv har en del gode drikkesteder som vi regner med vil stå for størstedelen av underholdninga. Kanskje en uformell sammenkomst for de som er kommer i løpet av fredagen. Mulighet for utflukt på formiddagen lørdag (Kipisjärvi burde lokke). Midddag og Grand Tasting utpå ettermiddagen. Avslutning ikke for sent og med sentrum tilgjengelig for ytterligere aktivitet. Det er til og med noen brukbare drikkeplasser å oppdrive også på en søndag formiddag.

Utpå høsten etablerer vi et felles regneark for hvem som tar med hva til smaks-seansen. Litt nærmere program går seg til utpå nyåret.

Denne tråden er hensiktsmessig for spørsmål/kommentarer. I alle fall dersom de har generell interesse. Velkommen med spørsmål og til Tromsø om et knapt år!

(Slik ser det ut på sørhavna i dag. Utmerket skiføre på fjellet. Ølhallen helt til høyre)

6 Likes

We love you

Gleder meg

1 Like

Skal absolutt prøve å få til ei tur til Tromsø! Den siste konfirmasjonen her i huset er lørdag 2.mai. Heldigvis ingen kollisjon!

1 Like

Endelig en god unnskyldning for å dra nordover!

2 Likes

Yngwie is alive! Halleluja!!!

3 Likes

Sannelig, han er oppstanden!

Så vist! Her på hauen blir det jovla ned Zundert 10, klasseøl når alle andre har kasta inn sitt lett tilsmussa handklede. Musikk? Spidergawd :sunglasses:

Satser også å ta turen nordover, om jeg lever og har helsa (et viktig forbehold å ta i min alder). Satser på jevnlige doser av gammelmannsøl i mellomtiden, for å holde koken.

1 Like

Da var rom på Thon Hotel Tromsø booket

1 Like

Er dette hotellet sentralt beliggende? Kanskje lokalbefolkningen kan gi oss en orientering om hvilke hoteller som passer for oss som er lite gangføre (spesielt etter mange øl), og gjerne vil bo nær Ølhallen? Så får man selv gjøre en avveining mot pris og andre forhold.

Ja det er meget sentralt @sigmund
5 min å gå til ølhallen
5 min å gå til Agenturet…hvor Grand Tasting vil befinne seg på lørdag

ligger like ved Domkirken - halleluja

1 Like

Tromsø er en stor by arealmessig. Lite sentrum. Booker dere et sentrumshotell er det fullt mulig å bruke rullator for å komme seg rundt til de aktuelle utestedene. Hvis det ikke blir mye sne. Snedybderekorden på 240 cm ble satt 29. april 1997. Satser på at det ikke gjentar seg - selv om vi to år senere var farlig nær…

Hvis dere vokter tilbudene fra SAS og Norwegian er det regelmessig veldig gode priser. Widerøe har direkte rute til/fra Bergen. Der er det også gode tilbud av og til.

Hyggelig med så stor interesse så tidlig!

2 Likes

Helgen er merket av i kalenderen og da skal det mye til at jeg går glipp av dette.
Blir hyggelig å treffes der nordpå

Er det mulig for tree hugging hippies å komme seg fra Oslo til Tromsø på annen måte enn med fly? Tog + buss tar kanskje i overkant lang tid? :seedling: :earth_africa: :yin_yang: :green_heart: :v:

Ja, du kan ta tog gjennom Sverige til Narvik og deretter buss i nærmere fire timer til Tromsø. For tiden er denne veien faktisk billigere enn flyprisene selv i sovevogn på toget. Velkommen! :sweat_smile:

1 Like

Få haik med ein trailersjåfør frå Moldova, sikkert ein obskur ølboks eller to med på lasset.

2 Likes

Bryne kan kanskje bli hjemme?

Neida, Kjetil (Bryne) er en kjekk gutt, bare han får sin daglige omgang med trær og mose. Om snøen ligger meterhøy i Tromsø, så finner han nok en utvei til nærkontakt med naturen.

2 Likes

Tog/buss er også mulig via Fauske.
For de som har god tid så er hurtigruta å anbefale. Kan kombineres med tog i Trondheim eller Bodø. Blir nok mye dyrere enn alternativet via Sverige - men byr på flotte naturopplevelser.

1 Like