Norwegian Ratebeer Gathering 2020 (RBNG20) 🏔

Da har jeg også booket rom på Thon Hotel Tromsø (som ligger i Grønnegata 50), 4 netter fra 23.-27. april, kr 2220 totalt. Håper at Bryne også vil bo der. Jeg har fortalt ham at du er ganske søt.

3 Likes

Godt å høre at flere av dere tar turen nordover i slutten av april neste år. Det åpnes stadig nye steder her, sist ute er Norø Coctailbar som har godt lokalt flaskeutvalg i tillegg til usedvalig mye fra Eik & Tid, Haandbryggeriet og Cervisiam. Norø ligger i samme sentrale område som Agenturet og Prelaten. Helmersen med bare Grafføl på tap og flaske ligger allerede inne i basen. Så åpner Tromsø Mikrobryggeri (Bryggeri 13) snart en liten ølbar med 10 kraner. Også den ligger sentralt, like over gata fra Norø. Den monumentale bygningen til Tromsø Sparebank har vært under restaurering lenge og har åpnet til dere kommer. Vi er spent på hva den nye bygningen vil inneholde, sikkert minst av bank, for å si det slik. Og Ølhalllen fortsetter, med alle Mackølene er der over 70 kraner nu. For tiden svært mye Bådin, Graff, Kinn, 7 Fjell, og Haandbryggeriet. Vi håper også at mange nye godt folk i basen vil komme hit til byen. Vi lover skikkelig godt program. :smile:

3 Likes

Sigmund da antyder du vel også slike anbefalte øl der nordpå også.

Da har jeg pinadø kjøpt flybilletter også, tror aldri jeg har vært så tidlig ute med slikt noen gang før. Der kan vel bli endringer i rutetider før den tid, men foreløpig ligger det an til flyavgang med SAS fra Stavanger til Bergen torsdag 23.4. kl. 06:55, og bare 25 minutter i Bergen til å skifte fly og få overført bagasjen til Widerøes nye jetfly, ankomst Tromsø kl. 09:55. Da bærer det rett til Ølhallen! Retur med Widerøe hele veien mandag 27.4. , flybytte i Bergen, avgang Tromsø kl. 17:10, ankomst Stavanger 20:20. 1 ekspedert kolli bagasje på 23 kg er inkludert i prisen på kr 2486, må jo ha med øl begge veier.

Jeg ser på akkurat den samme ruta til Tromsø, på torsdagen, men kommer nok til å ta returen på søndagen. Dere i Tromsø, er det noe vits i å vente lenger på å bestille?- Hvis Widerøe kjører kampanje, hvor langt ned kan prisen gå for t/r Bergen?

Akkurat nå har de en kampanje på kr. 699 en vei. Den gjelder ikke lenger enn ut mars 2020, men det kommer nok flere tilsvarende.

1 Like

Slike tilbudspriser gjelder sjelden eller aldri på fredager og søndager, og inkluderer ikke ekspedert bagasje. Men for meg som reiser på torsdag og mandag, kunne det kanskje ha lønnet seg å vente på tilbud. Men drit i det - nå har jeg en bekymring mindre.

SAS og Widerøe har jo inkludert ei baggasje a 23kg i billettprisen, så sant du ikkje velger billigaste billett (i alle fall på SAS)

Bestilte også en tur med Widerøe fra Bergen til Liverpool i slutten av mars 2020, da var det moderate kr 100 hver vei i tillegg for å få med 23 kg ekspedert bagasje. Selv om jeg liker å “travel light” med bare håndbagasje, klarte jeg ikke tanken på ukvemsordene som ville møte meg fra RBHD-gjengen om jeg reiste uten importkoffert.

Riktig, Sigmund! Ingen importkoffert medfører automatisk påført smerte av uante dimensjoner😈

1 Like

Cider, mead og Perry høyrer og inn under kategorien «insane pain», bare så du vett det!

Alt som er ratebart er i prinsippet importerbart! Sånn er det bare! Men sjansen for at jeg noensinne kommer til å importere SAKE er imidlertid svært liten.

Har laget en folder for info om arrangementet.
Starter med deltakerliste - og har ført inn det jeg har registrert til nå. Til nytte og glede for alle dersom den ajourføres.
Alle med linken til folderen har skrive/endre-rettigheter. Enjoy!

https://drive.google.com/drive/folders/1cA-ZC-Z-nYTpXDtvKk4uIgoskk-xK1FL?usp=sharing

2 Likes

Kilpisjärvi, hvordan kommer man seg dit enklest, og må vi ikke veldig tidlig opp da for å rekke tilbake til hva enn vi har på programmet på ettermiddagen?

Kan ikkje ein av Tromsø-gjengen raide Kilpis med varebil på førehand så har vi øl til kvelden?

Eller, om vegane er rette nok, Ticking Session on Bus? Klappbord i stolyggen foran og toalett på bussen…

Ja, der er flere muligheter. Vi har tenkt minibus fra Tromsø om lag kl.09:00 og retur slik at vi er i Tromsø innen 15:00. Det er plass til ni i bilen inkludert djoeye. Imidlertid er ikke noe er fastlagt, og vi setter sammen et program som tar hensyn til innspill og ønsker fra dere. Si gjerne ifra om et besøk ved hovedbryggeriet til Mack i Nordkjosbotn er av interesse. Kilpisturen går forbi bryggerianlegget.

Tur til Eide handel er vel og aktuelt. Prioriteter nye nord-norske ticks i kofferten heim foran finsk makro :grimacing:. Men, Kilpis gir plass-rating. Mack i Nordkjisbotn er vel ikkje ratebart som plass?

Hva f…har du ikke place ticks i Finland @yngwie?

Nope. Men er alltids åpen for å gjøre noe med det :slight_smile:

1 Like