Norwegian Supermarket Sweep

Kan denne tråden være nyttig?
Felles tråd hvor alle kan legge inn litt uvanlige og/eller spesielle øl i norske butikker

Nøgne Ø Hazy IPA på Coop Extra Korsvoll i dag, jeg holdt på å gå i bakken! Denne dustebutikken har vanligvis Nord-Europas dårligste ølutvalg, men dette Nøgne-ølet har jeg ikke sett i andre butikker.

1 Like

Bunnpris-butikkene er av varierende størrelse, og har vel generelt ikke Norges beste ølutvalg, men Bunnpris Sauda er en romslig butikk med et uvanlig bra ølutvalg for et så lite sted. Dette har nok sammenheng med at butikksjefen er ølinteressert. Blant annet er Skudenes Bryggeri godt representert her.

1 Like

Minimarked Bryne er min lokale pusher av obskure shandy, radler, low alcohol og kvass. Knapt nok øl for min gane men ofte heilt ok som brus erstatning :grinning: (Spørs om ikkje enkelte burde vore “unrateable” :thinking:) Uansett, eg var innom i dag og raska med meg 12 ticks frå Litauen og Polen. To flasker blei spandert på familien til middag i dag. Herre! Har eg blitt ein skap-ticker :scream: :scream:

Stort skap vil jeg tippe

1 Like

Skap-Ticker : JA
Skap-Ett eller annet kan også diskuteres men det får så være i denne omgang.

https://www.ratebeer.com/beer/lech-ice-bloody-orange/502959/
https://www.ratebeer.com/beer/warka-radler-0-0-jablko-z-mieta/608625/

Du er nok litt misunnelig Nils? Sjekk dei to røvarane som vi kverka til middag. Warka Radler - eple og mint, var desidert best ifølge mi tenåringsdatter. Det må vel vere eit kvalitets teikn :innocent:

Det er vel et “Kvalitets tegn” i aller høyste grad når den du skryter av har snitt 1.96, mens den andre “noe dårlgiere” har snit 2.63. Bekrefter mistanken om tråling med alt for små masker i garnet.

Sattan
Hva slags butikk er dette
Jeg digger jo radler og kvass…

Liknande butikker er vel å finne rundt omkring i landet der det er betydelig innvandring frå Aust-Europa. Denne butikken har mest varer frå Litauen og Polen.

Får ta meg en tur te Jæren då

Jammen @cunningham da denne butikken er da i gangavstand, bare 10 min gange. Ikke sant @bryne? Og i samme slengen kan du kombinere med en ølsamling i regi av Bryne avholdslag.

Du er inne på noko der, Nils. Bryne Fråhaldslag avholder opent møte nå på lørdag. Program? Konsum av uanstendige mengder craft beer! Ingen radler og shandy, dei bøtter eg ned aleine :joy:

Hører du dette @cunningham Toget stopper på Bryne Internassjonale Sentralbane stasjon. Ta med pass. Derfra er det denne gangen 2 minutter gange til denne ratebare shappa di for handletur. Derfra igjen er det henholdsvis 1 min Bowlingen hvor de har eget øl og deretter 1 min til Brix Brygghus og deretter 1 min til Mellombels ølstove. Hvis du fortsatt er istand til å krype så er det 15 min gange til Ølsamling. Tog går tilbake om Søndagen.

Lokalkjent guide i Storbyen Bryne kan fremskaffes da du er vel noe uvant slike store byer.

Tror det blir for skummelt

15 minutt gange, vi snakker om lett jogging for å klare det på eit quatter…

Nå ville jeg ikke skremme ham. Jeg og Gunnar bruker ca. 15-20 min og vi løper ikke. Men jeg forstår jo at stakkaren er redd for å komme for langt bort fra høna.

Store forhold
Redd jeg går meg bort og havner i dårlig selskap

Ene veien kan vi sikkert få bryne til å hente deg med Jær-porsche’n da kjærer du stansmessig det har du vel ikke gjort før.

Vi har sånne digre doninger med lite hjul foran og digre hjul bak her å

1 Like