Nytt bryggeri i Flekkefjord

1 Like

Høres spennende ut.
@Bryne her må en ekspedisjon til.
Her må det bli Pizza en dag.
Husøllet deres er på 5% og de har ikke bevilgning for salg over disk for medbrakt.

Eg stiller bil, du kjører :joy:

Her taler man direkte “Bakebrød” og ikke Dan Børge i denne sammenheng.

Eg og vil ha pizza !:partying_face:

Jeg er riktignok angrepet av RBHD, men ikke så hardt at jeg reiser ens ærend til Flekkefjord for å smake ett øl, brygget på gammalt brød!

Pizza først, øl etterpå !
Hadde heller aldri kjørt helt til Flekkefjord for ei øl, men med nytt bryggeri stiller det seg litt annerledes…
Dessuten, mat må man ha…

Ikkje nå til helga for min del…

:star_struck:

Nytt bryggeri :thinking: Ser ut som eit øl av Central Bybryggeri, spør du meg. Nokon som snoker i div registre og kan overbevise om at det er evt «Client Brewer»? Den eine på UT i Flekkefjord har lagt den inn under Central.

Vil det si at meg og @gunnar går glipp ave en pizza?

Neida, eg hopper ALDRI over eit nytt norsk øl :muscle: Høyrer du @cunningham? Kjør på med alt nytt Lervig, ellers står du i fare for å bli lyst i bann i Stavanger :smiling_imp::smiling_imp:

1 Like

Lyst i bann var kanskje litt drøyt, men han kvalifiserer seg til dask på stumpen. Med våt stangselleri. Og hjulvisp.

Vet ikke hva som er å foretrekke jeg lyst i Kjetils bann eller Sigmunds våte stangselleri og hjulvisp.
Synes nesten synd på halvsvensken jeg.

Det står respekt av den som er prinsippfast, og det er jaggu ikke lett når man samler tick som om det skulle være Pokemon. Ikke videre enkelt å undertrykke sine medfødte samler og jeger instinkter. Husk at dette er en mann som drar over grensen for å kjøpe mellanöl!!!

Så spørsmålet er om man her skal være ei billig brinsippløs tickerhore eller en stolt Halderneser med klare prinsipper og ryggrad. :grin:

Å du dæven
Tror saktens jeg kan ta litt stangselleri ala @sigmund
Det er mer enn nok annet digg fra Stavanger til at jeg skal gidde å bry meg med de choccy Lervig folka @Bryne Lyst i bann er helt greit for min del. Jeg er for øvrig ikke med i noen gudeklubb. Sorry!
Tickerhore…ja absolutt innimellom @Beer5000
Shameless tickers beskrev @tfredvik oss som, en gang vi delte en alko fri øl fra Iran på 8 pers, mens vi var på ølfestival.

Prinsippfast - jupp når jeg ikke vil så vil jeg ikke. Husk at det nytter ikke å klage på alle andre. Vil en endre på noe så må en starte med seg selv.
Men dytter noen en Lervig eller Mikkeller flaske opp i kjeften på meg så greit nok. Jeg kan tikk takke den
Men jeg kjøper ikke sjæl. Basta bom

Vi klarer oss fint her borte i sentraleuropa @nilsas

Åhhh dere er herlige hele gjengen.
Skål.

1 Like

Har besøkt Tollboden Bakeri i dag. Dette er ikke ett nytt bryggeri, de har bare brukt noen egne råvarer, og fått brygget ølet hos Central Bybryggeri. Pizzaen var klassisk italiensk, godkjent. Ølet var OK, uten å skinne på noen måte, servert fra flaske. Første batch med dette ølet er snart utsolgt, men de har planer om mer

1 Like

God innsats Gunnar!