Øl er ikkje bare alvor! 🤡

Så det var der alle 3,5% ølene forsvant ja. Den hadde jeg ikke tenkt på, for none få år siden (i en gammel manns målestokk) skulle jo alle norske bryggerier ha en 3,5% pils pga de nye avgiftsreglene. Men disse forsvant fra det norske markedet mer eller mindre etter første batch. Masse myter og historer dog fra denne perioden. CB som var eid av Spendrups en kort periode fikk en stor ordre for det svenske markedet og “glemte” 3,5 grensen - standard 4,7 pils ble sendt over etterfulgt av CB alkoholfri for utvanning. Aner ikke om det er sant, men man skal aldri la fakta ødelegge en god historie.

2 Likes

Om dette ikke er tidenes aprilspøk så…
jadda jeg er over i EU nå og da
skal hente en masse digg i Strømstad etterpå faktisk
så denne hvite hvalen fra Borg kan sikkert plukkes opp også
men det blir ingen billig byttehandel når varen er såpass eksklusiv…

1 Like

Frekt, nytt design også! :hushed:

Hørt rykter om at det er high gravity brewing inne i bildet, så en kan vel nesten “lage” denne hjemme også :wink:

1 Like

bærre lækkert

2 Likes

image

image

1 Like

Bryne, neste gang sett en pil hvor ølen er, jeg slet med å finne den :sunglasses:

1 Like

Denne kan være grei å ha på neste Danmarks-tur:

2 Likes

Snart sommer, sol og cerveza for mange av oss, Rekner eg med. Då må du ha denne!

Ja takk, ett helt brett. men er redd de bare serverer de som jeg har ratet under 1.5.
Trolig ikke noen Sippin… i det utvalget.

Sippin Into Darkness flytemadrass er nok bare for spesielt interesserte. Allmuen tar til takke med Pale Lager-madrassen.

WM-Younger-Co%C2%B4s-Scotch-Ale-Blechschild-20

Denne gamle ølreklamen er fortsatt min favoritt. Har den på veggen i hytta.

1 Like

Litt seriøs historikk. Sjekk ut språget! Her har vi litt å lære…

For interesserte som vil samanlikne priser 1914-1925-2018.

Softis, fløteis, vannis, tjukkis, pakkis, gamlis, penis, alkis, kondis og nå endeleg: ølis!!

Ny Style?? Ratebar ??? Henrik you fix :smiley:

Alt må rates. Untatt Bryne…som spiser is

Er litt bekymret for xxxxis listen til Bryne jeg for de som finleser :smiley:
De tre første kan jeg delvis være med på men resten …