Måtte ha denne….
Det skal være viktig å stå åpent fram, sies det i AKAN. Heldigvis blir der et stadig bedre tilbud av alkoholfrie øl og eplesidere, slik at Alkis fortsatt kan rate litt på RateBeer. Bare ligg unna brennevinet! Der hjelper det ikke engang med hvitvasking.
Her er det håp.
Sitat: Å være veganer er mer enn bare å unngå matvarer som stammer fra dyr. Det er et livssyn, mener NVS. De tilbyr derfor veganske navnefester, konfirmasjoner, vigsler og gravferder, skriver Vårt Land.
Øl-rating er også mye mer enn bare å smake forskjellige typer øl. Det er et livssyn, mener Ratebeer brukere. Vi tilbyr ølsmakinger ved alle typer sosiale sammenkomster inkludert navnefester, konfirmasjon, vigsler, gravferd med mere.
Jeg er riktignok gravferdstaler for Human-Etisk Forbund, men jeg er heller ikke fremmed for den hederskronte gamle skikken med gravøl. Og ordet barsel kommer av barnsøl - jeg bare nevner det. Festarøl (ved forlovelse / inngåelse av ekteskapskontrakten) var viktigere enn selve vielsen. Men at der skulle være rikelig med øl også i en bryllupsfeiring, var så selvsagt at jeg knapt nevner det. Seremoniellet er så å si på plass!
Eg tenker at eg som admin på RB burde kunne vigsle folk
Og RB som livssynsamfunn kunne som de første innføre skilsmisseøl - en offentlig finansiert belønning for folk som fortsatt klarer å oppføre seg som folk, til tross for at de har gått fra hverandre.