Ølindkøb i en Corinatid

Som nogle af jer vil vide, bor jeg i et ydmygt domicil på Vesterbro i København. M.h.t. oel foeler jeg mig dog priviligeret. Saedvanligvis er her en masse gode steder, hvor jeg kan nyde godt oel i godt selskab. I denne for vort land saa svaere tid, Corona-noget, saa er der heldigivs stadig en maase mennesker, der vil mig og andre det godt, haahr ja de vil ogsaa godt tjene lidt penge. Overvejer lidt om det har interesse at somme af os fortaeller, hvor man kan koebe oel (ikke bare i Koebenhavn, men generelt) og om det har interesse at give oplysninger om websteder, hvor man har gode erfaringer med at koebe oel og faa dem leveret som oensket.

Mange gode sites. Problemet i disse corona tider med mange bestillinger på nettet (alt muligt, ikke kun øl) er, at leveringen ikke altid kommer til den (de) nærmeste pakkeshop(s) (fyldt op). Sidst endte min ølpakke fra CBI (Copenhagen Beer Import) mere end 7 km væk. fra domicilen. Godt man har bil, ville være meget besværligt at hente den uden.

Ellers:
ølkassen
øldåsen
beerlivery
beerdealer
copenhagenbeerimport
voldbykøbmandsgård

Bare for at nævne nogle…

Vedrørende Voldby Købmandsgård: Husk lige at checke datoerne på jeres købte øl der fra. Ikke alle øl er helt friske (for gamle), desværre.

Hej

Jeg købte en blandet kasse fra Ølkassen lige før vinterferien, som en kammerat og jeg skal smage på i den nærmeste fremtid.
Den ser meget varieret ud, så jeg glæder mig meget.
Ellers har jeg købt en lille pakke med 3 øl fra Mikkeller i vinterferien, som jeg også glæder mig meget til.
Jeg har ikke haft problemer med af få mine pakker/“kasser” leveret til mine pakke shops.
Men det kan måske være et problem i København, jeg bor i Vejle.

Det er ikke så ofte jeg har bestilt øl online, men i langt de fleste tilfælde har det ikke givet problemer. Dog synes chaufførerne, der kører for Voldby Købmandsgård at være dummere end gennemsnittet og taler ofte dårligt dansk.

Heysan.

Vedrørende ølindkøb og gamle øl / øl over dato, så er det ikke kun Voldby Købmandsgård, som sælger gamle øl. Craft Makers Collective gør det også. De har ikke det mest interesante udvalg af øl, dog ok. Men at sælge øl, som ér over dato, dét er mega dårlig stil.