Regnes det som god kutyme å slakte et sted basert på at åpningstidene presentert på et uavhengig nettsted er blitt feil? Er man i det hele tatt berettiget til å (ræva)rate service etc. uten å ha vært innenfor døra (åpenbart)? Sikkert noen som mener det er helt greit, men jeg synes denne type ‘anmeldelse’ kun bidrar til å redusere vår (RB) troverdighet. Hundholmen Brygghus & Gastropub • RateBeer
Yeah, that was completely unfair toward the place itself. Fixed it and updated it slightly, deleting the rating.
Informasjon om åpningstider på plasser her på RB er veldig sjelden oppdatert. Nettsida til ein bar trenger heller ikkje alltid vere heilt oppdatert på åpningstider. Facebook bruker å vere rimelig oppdatert, men det kan enkelte ganger vere avvik her og. Å “slakte” ein ølplass totalt pga uventa stengt dør, vil eg seie er useriøst. Irriterande, ja det er det. Men, å rate plassen i sinne frå utsida av døra blir for dumt. Enkelte surpomper/skamlause tickere rater og plasser nord og ned med beskrivelse som “this bar is now closed” At ein enkelt bartender kan vere eit fullstendig rasshål er ikkje nok i mi bok til å rate plassen nord og ned. Ja, eg har gitt slakt på “service” og “overall” men om ølutvalget er topp og baren ellers bra, blir det ikkje rating på 1-tallet!
Helt enig. Har selv latt nedlatende og ufin holdning fra en bartender som ikke var enig i mine personlige meninger om øl påvirke min rating av et sted. Men da har det påvirket service og totalinntrykk, ikke utvalget og omgivelser. En litt vanskelig sak, men så lenge oppførsel medfører at man aldri ønsker å sette sine bein innenfor døra igjen så har det klart noe med min totalopplevelse å gjøre.
Dette ølet var ikke på fat hos Patricks enda det sto på Untappd, forbaska dritt. Kikket på et bilde på FB og baserer min rating på det:
Aroma – 1, Appearance – 1, Flavor – 1, Mouthfeel -1, Overall – 1
Skuffet, kan ikke anbefale dette ølet.
Tipper det ble et meget “Tørt” øl
I have to say I’d rated a place without getting in.
But… it was supposed to be open, 30m-1h after the stated opening times on the door AND online. No note why they weren’t open, no info their active FB, people were coming and leaving confused. There were people inside, at least one of them saw what was going on, sitting behind a laptop by the window, but chose to just stare at us blankly. Nobody inside bothered to come out to explain to the 15 people waiting outside for ten-fifteen minutes what’s going on. So… in those cases I’d say it’s okay, especially to warn others.
That’s a bit different. It’s about their attitude and behavior regarding customers, not a misunderstanding caused by any independent third part group.