Penger i banken

En vis mann sa en gang at å ha backlog er som å ha penger i banken. Jeg har hatt en del “penger i banken” en stund, men har nå “tatt ut alle”. Det er en veldig deilig følelse, som overhodet ikke kan sammenliknes med å ikke ha penger i banken i virkeligheten.

Hvordan er det med folket, er “bankkontoen” tom eller er det en del å ta ut fremdeles?
Bryne, du trenger strengt tatt ikke svare :stuck_out_tongue:

1 Like

For min del er kontoen tom, men for Bryne’s del så ser den bare ut til å øke uansett hvor mye vi prøver å svelge unna i regi av Bryne avholdslag.

Har ingen backlog, men har en del øl (både fra butikk og pol) som venter på rating. Kan ikke kjøre opp tempoet for høyt, siden jeg har en bukspyttkjertel som helst ikke skal provoseres for mye det nærmeste halvåret. Men nå er ihvertfall den trøblete galleblæren min ute, og jeg unner meg noen øl i et rolig tempo. Begynt på ny antibiotikakur i dag, siden det har gått betennelse i det ene operasjonssåret. Men litt alkohol er jo bare bra mot bakterier, er det ikke slik?

3 Likes

Har begrenset innkjøp av nye øl betraktelig i det siste og stort sett droppet øl jeg ikke har så mye troa på og derfor fått mer tid til å legge inn backlog. Tipper jeg sitter igjen med notater på 2-3000 øl fra 2006 til 2014 som legges inn i litt tilfeldig rekkefølge. Ingen ting haster og ingen ting er viktig så jeg stresser ikke og har heller ingen ambisjoner om at alt kommer inn innen Ratebeer er dødt og glemt.

1 Like

Obs, der fant jeg en enda en perm til med kanskje tusen ratinger til fra 1998 til 2006. Kommer vel neppe til å orke å begynne på den. :slight_smile:

1 Like

Hehe, kanskje greit å ta de nyere og garantert bedre først ja :slight_smile:

Hmmm, er denne astronomiske back-loggen eit resultat at systematisk latskap over ein mannsalder eller eit resultat av eit hinsides øltempo back in those days? :thinking::joy:

Det er vel begge deler, det var til tider hinsides mengder med øl i fra latterlig små enheter back in those ticker days i kombinasjon med at jeg aldri helt ble drevet med av konkurranseinstinktet med at det har vært så viktig å loggføre mest mulig for enhver pris. Synes faktisk det er langt morsomt å smake og evaluerte enn å føre inn. Faktisk veldig kjedelig å føre inn, tar meg alltid i å begynne med noe annet etter 2-3 logginger. Gamle ratinger ligger i papirformat og mer eller mindre alt etter 2020 ligger i mobil notes. Sistnevnte har jeg funnet enklere å ta tak i i ettertid.

Både banken og smakelageret er overfullt. Giddalaus :stuck_out_tongue:

Har ingen backlog nå. Har et lite lager av uåpnet øl, cider, mjød. Som er klar til neste smaking.