R.I.P. Jæren Ølfestival 2023

Henta frå tråden “Bergstaden 7000”
Oohhh, om du tar turen vestover må eg nok revurdere det eg har tenkt så langt. Eg er nok ikkje heime igjen før 4. eller 5.august pga ølfestivalen i Trondheim. Tipper at eg må på jobb fredag 11.august. Vel, det kan bli repetisjon av 2022, dvs minisamling fredag kveld og hoved-session på løa lørdag 12.august. Kva tenker folk? Nilsas er uansett klar.

Er det interesse for ticker party noch einmal på Bryne? Anyone??

1 Like

Jeg er klar men det spørs om det er flere busker igjen for @yngwie og andre å forurense.

Jeg har nok mulighet den helgen.
Men litt usikker på programmet den uka
Skal til Stavanger i Juli
Så et annet europeisk sted kan nok friste
En øy muligens

Hmmm, Stavanger i juli? Da er eg ikkje tilgjengelig. Vel, lørdag 1.juli er eg ledig, ellers blir det Gran Canaria og Lofoten resten av mnd. Nilsas og evt andre får vere vertskap om slikt er ønskelig.

Spørs om hun jeg reiser med er LIKE glad i å dele underlige øl og gjødsle busker på Jæren
Men tenkte å prøve å kjøre innom mighty Bryne, slik at hun får se verdens fineste ølfestival låve
Planen er forøvrig å dra ut dit Tom Cruise var. Så noen spesielt ølnerdete tur blir det neppe
Det er i slutten av Juli også

Du får gi en lyd når det nærmer seg så ser vi hva vi får til. Du er alltid velkommen.

1 Like

Jeg kan sannsynligvis 12. august.

1 Like

Har lyst!

1 Like

Kjekt at fleire viser interesse for eit treffpunkt i år og. Men, for min del har eg ikkje bestemt meg heilt. 11-12.august er ikkje 100% ideelt for min del av familiære og praktiske årsaker, men det kan gå. Eit seriøst alternativ er å samlast i Oslo siste helga i august med tur innom denne festivalen (og nytt bryggeri) på fredag.

Lørdag i Oslo med besøk til diverse vannhull. Litt mindre fokus på å ha med mange egne øl?

Det frister uansett hva det blir til.
På grunn av jobb så kan det være usikkert om jeg får til noen av helgene. Det vet jeg mer om etterhvert.
Ølturer pleier jeg å planlegge i mai og oktober/november. så hvis jeg ikke får det til i august så kan det bli at det blir tur i oktober til dere der sørvest.

Klar for en tur til Bryne igjen ja :slight_smile:

Klar for Tur til Bryne ! :slight_smile:

Bryne og dere guttær er magisk.
Så ikke helt umulig for meg heller.
Men er ikke førstemann som rekker hånda i været i år…

Er det noen stemning for å planlegge en RB Norwegian Gathering (with friends) Oslo 2023?
Sandvika Ølfestival er bekreftet 25 og 26 August.
Fredagen der og en god byvandring i Oslo på lørdag?
Det er en ganske anseelig mengde bryggerier vi kan vandre fra taproom til taproom i denne byen.
Er gudene med oss så kan vi ha fine pit stopp i alle parkene rundt om. Her er det bra muligheter for bottleshare for de som ønsker.
Sofienbergparken er alltid stapp full av folk sommerstid. Og det er null folk med uniform som bryr seg. Men gjødsling ala Bryne Ølfestival er nok ikke såååå poppis. Men Vespa & Humla / Grunerløkka Brygghus (selve bryggeriet og utsalget) ligger 50 m unna. Såpass klarer vi å holde oss
:slight_smile:
Bare slenger ut en BA tank(e)

1 Like

Frykter overskrift som dette i VG:
Overstadig beruset Jærbu i 50-60 årene brakt til arresten pga offentlig urinering og blotting i Sofienbergparken.

1 Like

Jeg lover å oppføre meg, men ideelt så stemmer jeg for løa på Håland.

Jeg kan ta med tisseposer fra jobben
Problem løst :blush:

1 Like

Det blir dessverre ingen “Jæren Ølfestival” i 2023. To lengre ferieturar der eg først er heime 5.august og oppstart på arbeid 10. august gjer at eg er lite lysten og har lite goodwill i heimen til overstadig øltreff på løa 11-12.august. Som ei trøst kan dei glade gutane frå Kristiansand sjå fram til nytt juleøltreff på hytta til Geir i Søgne siste helga i november. Kanskje kan Sandvika Ølfestival i kombinasjon med Oslo i slutten av august bli eit treffpunkt? Bergstaden tar kanskje turen vestover litt seinare på hausten? @nilsas @Sigmund @yngwie @gunnfryd @cunningham @ChrisOfstad @bergstaden @Holmen1

Trist men forstår avgjørelsen.

Får kun de fra Kristiansand være med til Søgne?

Ellers så synes jeg at et treffpunkt i Oslo i slutten av August høres tipp topp ut!