Ratebeer en andere ergernissen

Dus het ligt dit keer gewoon aan zuurpruim Benzai zelf, want Statler en Waldorf geven het een dikke 4. :joy:

1 Like

OK, ja ik zie dat het die IJsbock was die 10 euro kost


Ben wel benieuwd wat Benzai deze Borefts editie doet. Zet hij z’n snapback achterstevoren op en gaat ie super relaxed een beetje rondlopen, zien en gezien worden en wat biertjes drinken? Of neem hij toch weer plaats aan de tafel met de crùme de la crùme van Ratebeer?

1 Like

Het zou natuurlijk volledig terecht zijn als hij door koning Jan, zijn grote voorbeeld, verbannen wordt naar de tafel van het plebs :wink:

Als ik @Benzai was ging ik toch nadenken over het alsnog invoeren van de ratings. Los van het feit of hij wel of niet bij ome Jan aan tafel mag.

Huidige situatie:

  • Landenticks worden nog ingevoerd in Ratebeer, waardoor het hele ‘stoppen bij 17000’ al in het water is gevallen.
  • Het statement dat hij wilde maken is daardoor in mijn ogen al flink afgezwakt
  • Ieder gedronken bier wordt volgens RB format beoordeeld in Excel, dus als deze nu alsnog ingevoerd worden heb je geen missende periode oid
  • Meneer heeft een sterke mening over bepaalde bieren, maar draagt door z’n ratings niet in te voeren niet bij aan de correctie van de beeldvorming over een bier
  • Meneer is nog dagelijks te vinden op de site, waardoor hij af en toe een Countbeertje lijkt te pullen
  • Ik zeik nu in m’n eentje de Vandeoirsprong Session OPA af, terwijl ik weet dat hij deze (voor zichzelf) ook de grond in heeft geboord. Dit gegeven is echter niet openbaar, dus heeft geen waarde. De kleinere Nederlandse brouwerijen of de meer gelimiteerde brouwsels ontsnappen hierdoor een beetje aan hun straf.
  • Als hij mee wil doen met Euroswaps of andere trades moet zijn verzender extra moeite doen door een Excel te downloaden, wat kut is voor die persoon.
  • Benzai-gaat-rustiger-aan-doen opmerkingen en grappen zijn niet te verifiĂ«ren.

Wat is het ergst dat kan gebeuren?

  • Door de nieuwe zoekfunctie kost het heel af en toe 10 seconden meer om een bier te vinden dan voorheen (ik heb het nog niet zo ervaren)

Hoe kunnen je dit omzeilen?

  • Volgens mij is de oude zoekfunctie nog beschikbaar via een URL
  • In geval van nood Google je ‘biernaam ratebeer’

Ik zeg het statement is gemaakt, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, tickers gonna tick. Invoeren die handel, stats najagen, grappen over Benzai die rustiger aandoet slikken en trots zijn op de plek in de top raters of the year 2018.

Bovendien werkt nu m’n invoer script nog, op het moment dat ze gaan kloten met de URLs kan dit voorbij zijn.

2 Likes

Bovendien kan ik met aankopen van het bier of beheren van m’n voorraad ook niet makkelijk rekening houden wat wat hij wel of niet heeft gehad.

Ik! Ik vond hem erg lekker namelijk. Niet goedkoop, kostte me een dikke 6 euro in Albergen, maar wel de moeite waard.

Als ik de ratings zo lees lijkt het per fles te verschillen. Ik ga iig de €7,- gok niet meer nemen bij Jopen. En Het Uiltje.

Enige valide argument :joy:

Deze brilsmurf moet weer even huilen hoor; waarom is alle brouwerij plaats/land info verdwenen op de nieuwe bierinfopaginas. Ze gaan toch niet mn country tick plezier bederven he.

1 Like

Heb ik ook al bij de oppersmurf aangegeven dat dit m.i. niet wenselijk is. Liever die info dan een halve pagina info over welk glas ik het bier in moet drinken.

6 Likes

En nog steeds “over deze bier”. Jeweettog

3 Likes

Dit heb ik ook al een keer of 3 gemeld, maar zonder resultaat uiteraard.

Ik verwacht, zonder enige kennis of inzicht, dat dat nog wel gefixt gaat worden/teruggebracht gaat worden.

Dat is een troost, maar waarom eerst ‘kapot’ maken? Elke keer weer op deze manier en it pisses people off, dat lees je meer en meer. Echt een hele domme manier van handelen als je het mij vraagt.

Opa Bier kan jullie jongelui toch van harte aanbevelen RB weer lekker op je PC of laptop (mocht je die nog hebben) te openen. Dat doet deze smartphoneloze ook en echt nooit een centje pijn. Ook dit “probleem” hierboven: ik zie gewoon alle info
en ik word ook nooit automatisch uitgelogd. Echt geen nergens last van :sunglasses:

Jij zit nog veilig op de oude omgeving als ik dat zo hoor.

@PotjeBier dit zien “wij” dus. Dat men af en toe de lay-out wijzigt is irritant maar dat kan ik nog hebben als alle info / stats zichtbaar / vindbaar blijft. Maar nu dat dus precies niet het geval is en sterker nog, er allerlei additionele problemen bij komen met logouts (zelf geen last van gehad overigens), slecht functionerende nieuwe search terwijl de oude prima werkte en weet ik veel wat allemaal, dan is het voor velen niet meer te hebben. Het is gewoon zinloos lijkt wel, wat je ook Doet, wat je er ook van zegt, welke hulp of goedbedoelde adviezen je ook aanbiedt.

Het wordt denk ik tijd om de early adapters gelijk te geven: ratebeer is deaud en niet meer te redden.

Verder vind ik die nieuwe pagina wel een hele verbetering. Ziet er goed uit, is veel beter voor op mobile, en je kan de deelscores van anderen weer zien. (Waar iedereen helemaal door het lint ging toen dat niet meer kon, maar nu is het terug en heeft niemand het er over).

En die search is ook een enorme verbetering nu ik eindelijk ingelogd blijf.

Over het eerste punt: waarom zou je God aka Ome Joe op je blote knieën danken als ie iets terug geeft wat ie eerder heeft afgepakt?

Punt 2: de search is kut. Hij was goed, werd slechter gemaakt. Dus achteruitgang.