Ratebeer en andere ergernissen

1 Like

Ik heb gisteren een bier op, speciaal gemaakt voor een kroeg. Een Gulpener kroeg. Met heel veel vieze casuals, zonder Untappd zelfs. Je gaat mij niet wijsmaken, dat dat bier speciaal voor hen is gebrouwen. Een kleine zoektocht op hetzelfde Untappd levert tientallen ‘speciaal gebrouwen’ bieren op van 7% (vaak een amber lager) en 7.5% op (ook licht amberkleurig, maar misschien iets kruidiger?). Dit was in ieder geval de 7.5% variant. Voor die 7% varianten zou ik denken aan de Dort of de Overdwars. De 7.5% varianten weet ik niet zo goed, maar de Aepjen en overige cafebieren zijn overduidelijk dezelfde ‘speciaal voor hen gebrouwen’ bieren. #ergerniswekkend

1 Like

Ehm, ok. Ik snap dat de vieze casual hier tegenwoordig van houdt ja. Maar om er dan ook daadwerkelijk granny smith in te flikkeren. O M G

Of is dit een late 1 april grap?

1 Like

Handig, zo’n knop om een bier ‘in de buurt’ te zoeken. Wat mij betreft toch net iets te ver uit de buurt


1 Like

Grapje van Kees n.a.v. https://www.instagram.com/p/BkrbeR2g37n/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=17wiemrfqmefm

Nou ja, hij heeft er ook bijpassende groene dozen bij. Ik verbaas me nergens meer over :slight_smile:

1 Like

Het zou grappig zijn als het niet zo pijnlijk waar is. Liever doet hij er iets aan dan het af te doen als een grapje. Nog cynischer vind ik de referentie naar Michel Ordeman van Jopen, die helemaal een patent op groene appelsmaak lijkt te hebben.

3 Likes

Het gaat weer heerlijk los op Facebook.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf die steeds weer terug kerende groene appel smaak van voornamelijk Jopen en Kees ook wel zat. Ik had het woord grapje ook eigenlijk tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp, is dat in een aantal gevallen de een er wel last van lijkt te hebben de ander niet. Zo proefde ik bij Jopen Zwarte Ziel Bourbon Barrel duidelijk appeltjes en zie ik dat bij andere ratings niet / nauwelijks terug, terwijl bijvoorbeeld bij de Kees 18.04 er Ă©Ă©n of twee keer groene appels genoemd worden en ik er nauwelijks last van had.
Zou het dan aan smaakbeleving liggen of (ook) aan bv temperatuur of kan het zo zijn dat er smaakverschil in verschillende flessen zit van dezelfde batch
?

Screenshotje/linkje?

Ik wou dat ik het wist. Als je bijv naar de ratings kijkt op UT van bijv de Jopen Sin&Remorse Whisky Blend vraag ik me echt af of er zo weinig mensen met een enigszins ontwikkeld smaakpalet zijn. Het bier wat ik had was echt volkomen kut.

Voila: https://www.facebook.com/groups/671527866215518/permalink/2049438945091063/?comment_id=2049662865068671&notif_id=1530702610323883&notif_t=group_comment_follow&ref=notif

Ik krijg al de hele ochtend een netwerkfout als ik bier wil zoeken. Is er weer iets kapot?

EDIT: in en uitloggen heeft geholpen. Toch irritant dat dit voor de zoveelste keer nodig is.

Ik heb ook problemen. Maar dat ligt dit keer aan de KPN. Uiteraard zat ik eerst te vloeken op Ratebeer :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ah, die groep. Korte samenvatting van de ophef?

Kees maakt een grapje.
-Kees kan niet vrouwen, altijd al gezegd.
Ja is het een foutje of bewust die appelsmaak?
-Zegt ie niet
KEES KAN NIET BROUWEN EN HIJ IS SLECHT IN GRAPJES
-Is dit wel een grapje?

“Losgaan” is sterk verwoord.

Dit is niet het enige topic. Op pagina van Kees zelf en onder andere Keespost is het ook aan de gang.

Lang leve het internet. Ophef!!1!

Ik zit het een beetje door te lezen, maar het is ook wel een beetje de reden dat ik me niet meer begeef op social media. De selectieve verontwaardiging, moraalridders en #ophef storen me net zo hard als de groene appels in bier :stuck_out_tongue:

Wat fijn dat dit leed gedeeld leed is. Fucking Jopen BA en Fucking Kees Barrel Projects. Het is de laatste tijd weer goed mis. Ik ben gelukkig door m’n Jopen voorraad heen en heb mezelf beloofd dat het ook niet meer hoeft. Kees
 Nou die moeten wel, want anders pikt kermis of maarkun m’n nr. 1 Kees spot in :stuck_out_tongue:

3 Likes

Sterkte ermee! :stuck_out_tongue: