Ratebeer en andere ergernissen

Kom anders gezellig naar THT :smiley:

1 Like

Ik vind het meestal meer aceton, en ik denk echt dat het komt door oude vaten of vaten die niet passen bij het bier. Bij wijnvaten proef ik het nooit, en ook nooit bij US brouwers. Plus Kees en Jopen kunnen echt wel brouwen, daar ligt het ook niet aan.

2 Likes

Oude vaten +1
Ik vraag me af of alle vaten even goed geschikt zijn inderdaad en of dit vooraf goed te beoordelen is.
Ik waardeer het werk van Jopen en Kees ook nog steeds, baal alleen van flessen waarvan plezier en prijs niet in verhouding staan

2 Likes

Kees vindt het allemaal maar perceptie en ook allemaal wel best als ik t zo een beetje goed begrijp. Tja… dan vallen de schellen van mn ogen als ik dat lees.

Hij zegt expliciet dat de waargenomen groene appel smaak geen probleem is.

Jemig, wat is er gebeurd met die man?

Heeft hij nou echt serieus net een bier uitgebracht gerijpt op Tres Hombres Tawny Port Rum vaten? En dan op Facebook gezet dat hij ook geen idee heeft wat voor vat het precies is, wat er in heeft gezeten en waar het vandaan komt? Of was dat ook een gare fotoshop om te trollen?

Als het echt zo is dan is het precies net zo erg als ik dacht.

Mij kan het allemaal niet zo veel schelen eerlijk gezegd. De Kees barrel bieren scoren nog steeds wel prima bij mij, al zitten er wat vaker mindere versies tussen. Tja. Ach. Er zijn ergere dingen in de wereld.

Dat meent ie volgens mij, en hij is zeker niet de enige brouwer die dat zo doet.

Het Uiltje heeft ook vaten staan met onduidelijke herkomst.

Tres Hombres Tawny Port lijkt me overigens best lekker.

Ze gaan straks gewoon bier agen in een regenton, alles om er maar BA op te kunnen zetten en er een flink prijskaartje aan te hangen. Lekker boeien hoe het smaakt, dat is maar persoonlijke perceptie joh. Mensen kopen het toch wel omdat het een mooi label heeft.

Dit is wel een mooie site voor Nederlandse brouwers om mooie vaten te kopen om dan “whisky BA” bier uit te brengen: http://www.regenton.nl/nl/webshop/s/72/regenton-oud-orgineel/

1 Like

Treurige constatering, zorgwekkend zelfs.

En dat proef je. Ook zij lijden maar al te vaak aan het groene appeltjes-syndroom.

En die Uiltje BA’s zijn vaak ook nog anderhalf keer zo duur!

Ja vooral die gestoorde dingen met +16%

1 Like

Heerlijk jullie activity feed volblaffen met mijn kleine backlog van gisterenavond. Met dank aan Bullit en skortila :stuck_out_tongue:

1 Like

Fijn dat ze het probleem onderkend hebben en er niets aan doen. Smerige tickers

Mijn meest recente ratings komen steeds vaker niet in de latest activity feed terecht

Wellicht al eerder gevraagd of voorbijgekomen, maar kun je op iemands pagina de score van hun ticks zien? Ik zie alleen “non qualified”.

Ook bij het tabje Friends staan volgens mij geen tick-scores toch - terwijl ze wel in Latest Activity staan?

Behoorlijk ergeniswekkend.

Als je naar mijn ratings pagina gaat, dan zijn de ticks donkerblauw en de full ratings witte balkjes als het goed is.