Ratebeer en andere ergernissen

Omdat ze 2 van de 9 dagen hun huisbaas in het zonnetje zetten? Voor de niet ingewijden: zat. was Goose Island te gast, zondag Wicked Weed. Gisteren US/Brazil/R’dam, vandaag een nieuwe Morebeer tick, donderdag Oedipus tap takeover. Blijkbaar allemaal te groot voor onze Caesar?

Alles met wicked weed is sowieso geweldig. Behalve de prijzen dan.

1 Like

Nou vooruit, big beer gaat wat te ver misschien. Maar laat ik het zeker totaal inspiratieloos noemen. Anderson Valley en Rogue? Gaaaaaaaap

1 Like

De grote prutser opent discussie over bierstijlen en mensen deleten dan doodleuk op zijn instructies mijn commentaar over Belgische bierstijlen terwijl ik ga zij moeten aanpassen.

Dat terzijde dat mensen dingen doen als argumenteren dat Kvass & Gira – 2 verschillende stijlen zijn terwijl 2de gewoon Lithouwse woord ervoor is.

Moeten zij maar weten, ik ga sommige bierstijlen niet erkennen als zij die doordrukken en eigen definities hanteren.

1 Like

Ik heb allemaal geen zin om discussies in een Excel sheet te gaan volgen (hoe dan?), en ik heb alleen een mening als het over lambieken gaat. :wink::sunglasses:

Fruit Beer - Undefined style
Specialty Grain - Undefined style
Spice Beer - Undefined Style
Herb Beer - Undefined Style
Vegetable Beer - Undefined Style

Golden Ale
Belgian Golden Ale
Classic Golden Ale
Blond Ale
Pale Ale - American
Pale Ale - English
Pale Ale - Belgian
Pale Ale - Specialty Grain

Dampfbeer
Latzenbier
Patersbier
Sticke Alt
Belgian Ale - Red Amber

:joy: Ik voeg verlopig geen bier meer toe!! Alleen voor Ciders en Meads zijn al 25 stijlen!!!

Ik zeg het nog maar eens, we hebben minder stijlen nodig, niet meer. Meer stijlen is prima voor BJCP-style fetisjisten, maar je hebt er geen enkele fuck aan om ze als apart te klassificeren als de gemiddelde user geen enkel verschil kan waarnemen tussen stijl X en stijl Y.

We hebben logische stijlen nodig. Meeste enigszins ervaren bierdrinkers kunnen wel onderscheid maken tussen een bittere west coast IPA en een juicy hazy NEIPA. Maar een scottish ale is voor bijna iedereen lastig.

Ik stel voor:

Lambic - Fruit - Undefined style
Lambic - Specialty Grain - Undefined style
Lambic - Spice - Undefined Style
Lambic - Herb - Undefined Style
Lambic - Vegetable - Undefined Style
Lambic - Meat
Lambic - Fish

1 Like

En die ciders is helemaal niet te doen, laat ze eerst eens de complete chaos die Franse ciders zijn gaan fixen.

Eens, dat is precies wat ik bedoel in andere bewoordingen.

1 Like

Het idee is dat er als je een bier toevoegt veel opties beschikbaar zijn, om zoveel mogelijk termen die bierbrouwers gebruiken te vangen. Wat uiteindelijk zichtbaar wordt op de site zijn de grotere overkoepelende stijlen. Of zoiets. Ach fuck it ook…

2 Likes

De optie Muted rechtsboven naast New Topic is je grote vriend.

1 Like

Je bier Bourbon Barrel Aged noemen terwijl het op Auchroisk vaten heeft gelegen…

Ja nu wil ik wel weten wie!

https://www.ratebeer.com/beer/in-de-nacht-liquid-love-bourbon-barrel-aged/657684/

dat is idd wel een misser :crazy_face:

Waarschijnlijk ex-bourbon en daarna net zo lang door Schotten gebruikt tot het helemaal opgebruikt was.

Ongetwijfeld. Maar daarmee is de whisky BBA, en het bier WBA.

2 Likes

Auchroisk een bourbon vat noemen. Lees je in of geef een goede toelichting…