Ratebeer was nog nooit zo goed als nu

Even een klein tegengeluid voor discussie sake.

• Gisteren 14 bieren gerate en ik kon ze allemaal met 1 zoekopdracht vinden.
  • Ik heb al twee maanden de oops robot niet gezien.
  • Het Nederlandse forum was volgens mij zelden zo actief als nu.
  • Speciale karakters doen het weer in de zoekfunctie.
  • Ik vind het nieuwe forum een stuk gebruiksvriendelijker:
  1. Dat je in threads meteen verder leest vanaf waar je was gebleven is geniaal.
  2. Als iemand naar je replied krijg je een melding en kun je meteen navigeren naar die post.
  3. Een plaatje toevoegen kan zonder gebruik te maken van externe image host.

Er is een hoop gedoe gaande, maar ik vind het aantal pijnpunten in de praktijk nu eigenlijk best meevallen. Er wordt een hoop geklaagd (ook door mij), maar eigenlijk werkt de site best prima.

• Maar het zijn drie losse websites!
    Dat is niks nieuws. Zou beter mogen (of moeten), maar dit is geen probleem dat nu opeens actueel is geworden.

• Maar ik snap het forum niet meer!
    Als je ff een half uurtje rond kijkt moet je het gewoon snappen, het is niet ingewikkelder dan voorheen. Als je het forum niet snapt heb ik een beetje het idee dat je ook wel een klein beetje je best doet om het niet te snappen.

• Ik heb een eentje achter m’n forumnaam!
    Balen, maar je profiel waarop je geratete bieren staan is gewoon intact. Daarnaast is er een thread waar je het kunt laten herstellen.

• De Ratebeer Best 2017 kloppen niet want…!
    Deze zijn altijd al discutabel geweest. Te Amerikaans, te beïnvloedbaar, teveel stouts. We kennen de argumenten.

• Ome Joe geeft geen duidelijkheid over updates!
    Volgens mij is er deze week meer duidelijkheid gegeven over updates dan ooit, zeker aangezien we in het verleden zowel vooraf als naderhand bijna niks officieels gepost zagen worden over updates.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd. Waar zitten de grote nieuwe pijnpunten voor jullie? Wat is er klote aan Ratebeer wat, laten we zeggen zomer 2017, nog niet klote was? Want laten we vooral niet vergeten dat Ratebeer voorheen verre van foutloos en misschien nog wel technisch meer kapot dan nu was.

De grootste achteruitgang die ik zelf kan bedenken is de stap geweest van Eric’s geweldige app naar de schandalig matige officiële app.

Toon gerust m’n ongelijk aan. Ik moet eerlijk bekennen dat er een klein advocaat van de duivel aspect aan deze post zit, hoewel ik wel daadwerkelijk vind dat het allemaal best meevalt. Het is voor mijzelf meer gespannen afwachten wat de volgende update ons weer gaat brengen dan dat ik problemen heb met de huidige website. Ik ben benieuwd.

3 Likes

Grootste irritatie is voor mij:

1. Onoverzichtelijkheid (in vergelijking met de oude situatir) door de 3 losse websites en nieuwe interface bijvoorbeeld
  2. Fragmented search was echt iets goeds. Ik zeg niet dat ik nu geen bieren meer kan vinden, maar ongeveer het beste van RB aanpassen / vervangen terwijl er zoveel dingen kapot zijn is extreem ergerlijk
  3. Forums in de oude vorm hebben nog altijd mijn voorkeur. Daar kon ik alles vinden, gemakkelijk navigeren etc etc. En ja dat is zeker onkunde van mij maar dat maakt het net minder ergerlijk

Ok:

• de zoekfunctie laat niet meer zien welke bieren je gehad hebt.
  • de deelscores zijn verstopt.
  • ticks die ineens soms meetellen in totaal. (afhankelijk van moment van de dag)
  • het consequent achterwege blijven van technische verbeteringen ondanks de financiële injectie van InBev. Gepruts alom.
  • de zoekfunctie laat niet meer zien welke bieren je gehad hebt.

Dit doet ie bij mij wel!

• de deelscores zijn verstopt.

Ja dit is idd nog steeds erg kut. Die was ik nog vergeten.

• ticks die ineens soms meetellen in totaal. (afhankelijk van moment van de dag)

Dit heb ik ook al lang niet meer gezien

• het consequent achterwege blijven van technische verbeteringen ondanks de financiële injectie van InBev.

Enorme ergernis idd.

Ik zie af en toe wel vooruitgang, maar het gaat wel traag. Bijna net zo traag als die nieuwe search

Er is een verschil tussen desktop en mobile bij mij.

Verder vind ik die nieuwe search een enorme verbetering, net als het nieuwe forum. Gaat wel de goede kant op zo.

Ik moet zeggen dat de nieuwe search voor mij aardig werkt.
Forum is een redelijke verbetering, alleen het switchen tussen fora zou wel iets gebruikersvriendelijk mogen, Export van gegevens met van die allerjezuste enorme niet html formatted leestekens is iets waar ik mij vreselijk aan stoor, net als al die inconsistente notaties voor een datum.

Maar By Far de allergrootste ergernis voor mij:

• het implementeren en testen van wijzigingen in de ‘live/productie’ omgeving.
    Het lijkt hier wel een fucking speeltuin soms…

ik moet zeggen dat er nog steeds aspecten zijn op UT die nog veel en veel erger zijn, anders was ik denk ik al weg.

Precies die dingen waar ik een enorme schurfthekel aan heb. Werk je soms voor ZX ofzo? :wink:

Helemaal mee eens.
Ik hou er ook van om af en toe te klagen, maar de site werkt over het algemeen prima. Zoeken en toevoegen van nieuwe bieren en brouwerijen gaat razend snel, voorgestelde correcties worden snel doorgevoerd, mooie stats overzichten, actieve community. I :heart: RB

1 Like

Zie afbeelding. Ik snap oprecht niet wat er moeilijk is aan het vinden van bepaalde fora.

Nou, ten eerste kende ik die knop niet en ten tweede ziet het er bij mij zo uit:

1 Like

Die knop is een godsgeschenk. Waarom dat maffe formaat kan ik niet uitleggen, misschien dat een andere Android user daar tips voor heeft!

Mss helpt op die knop drukken, naar onder scrollen in die lijst en dan desktop view aanklikken?

Als ik het wil lezen moet ik zodanig vergroten dat die knoppen wegvallen:

“Desktop view” heeft niet gewerkt maar ik vond het een goede suggestie.

Bij mij werkt het inmiddels op mijn laptop. Er komt nog een extra meter wit bij en dan een soort untappd-achtige rij gouden muntjes met mijn score.

Ik ben erg verbaasd over het enthousiasme voor de nieuwe search functie. Schokkend gewoon. Maar goed, ik ga niet herhalen wat er allemaal al gezegd is en het zal wel wennen.

1 Like

• Moet sinds de nieuwe search heel vaak opnieuw inloggen

Het rare is dat ik bij de nieuwe searchpagina zie dat ik in kan loggen (er staat een login button) maar ik ben wel gewoon ingelogd dus ik negeer die button gewoon.

Rechtsbovenin zie je dan wsch “login” staan. Vet irritant dat je iedere keer dat je de search gebruikt opnieuw moet inloggen, enkel om te kunnen zien of je een bier hebt gehad. Als je namelijk niet op login klikt, en vervolgens een bier aanklikt, ben je ineens weer ingelogd op de oude website. Raaarrrr.

Replyen in t forum gaat niet heel soepel, opmaak verspringt heel vaak. Ook kan ik vanaf mn telefoon (iPhone SE) geen foto’s invoegen in posts.

Dat exact ja. Maar bij een volgende search ben ik weer uitgelogd. Het is geen doen om steeds te moeten inloggen voor een simpele search, zeer gebruiksonvriendelijk.

2 Likes