Retro etiketter

Litt visuell moro frå tida før RateBeer. Legg gjerne ut bilder av norske etiketter eller flasker frå forrige årtusen. Eg starter med eit par frå Tou

1 Like

Eg studerte eit halvt år i Volda i 1996. På den tida måtte du til det kommunale ølutsalget i Ørsta for å kjøpe øl. Det lokale valget blei då Vestlandsbryggeriet frå Ålesund.

Dumt vi ikke kan legge inn gamliser altså
Jeg fikk i meg noen sånne Vestlandsøl

Akershus hadde noen bra
Og Glommen i Fredrikstad

Ikke? Om du får tak i ei øl frå eit nå nedlagt bryggeri og drikk den nå i 2019, er vel det ratebart? Mange av oss har på lager flasker som kan vere både 10 og 15 år gamle. Dei blir ratet pga at bryggeriet/ølet alt er lagt til på RB. Men, er vel lite vits om den blir ratet til 0,5 pga at den er blitt øydelagt av tidens tann. Litt ære må vi hel ha i behold.

Reglen var tidligere at en ikke kunne legge til hmm 10 år gamle øl/bryggerier. Som ikke lå i basen
Hvordan reglene er nu…tja

hald

Ingen fare. Alt eg legg ut av retro etiketter er øl som er konsumert for lengeeee sidan😬

Skulle likt å ha informasjon om kven som i si tid brygga denne!

Baksideetiketten til Hreina Log som blei brygga av Aass for Arne Brimi.

Fleire av oss husker vel Tromi bryggeri frå Trondheim? 50 cl plastflasker er eit minne eg har. Har 7 ulike øl i min private «database» Dei fleste blei kjøpt på eit ølutsalg i Bodø i 1997.

Baclogen min strekker seg helt tilbake til 1993 - masser avratinger komplett med score og utfyllende tekst. Så jeg har mye å bidra med her :wink:

2 Likes

To øl fra Ringnes som ikkje er registrert på RateBeer. Blei vel ingen suksess i si tid (1995)

Hva f…det var jævlig sløvt

Klassiker fra 1996 og eit av dei beste norske øla på den tida, etter mi meining. Har og Porter og Mikropils som kjære minner.

Oh Yeah baby
Den tiden jeg bodde i Oslo så var Oslo Mikrobryggeri er åpenbarelse
Det smakte godt av de. Annerledes liksom
Nå vet jeg jo at de faktisk brukte noe som het humle i ølet

De har jo hatt noen perioder i ettertid hvor alt ikke har smakt like digg
Men de er ganske friskmeldte nuh

Eldste gjenværende bryggeri i Oslo!

Var også innom der en del i en periode da kona jobbet i Oslo og vi hadde leilighet 5 minutter unna. Det var ikke i den beste perioden, men jeg slang innom en tur nå i våres for minnenes skyld og ble faktisk positivt overrasket. Helt grei + karakter på det meste og som bonus en engasjert bartender.

1 Like

Lett blanding her. Ikkje lenge til jul og rett etter jul kjem jo påske? Gutta i nord husker vel Mack sitt påskeøl på halvliter plastflaske frå 1994-95?
Lidl hadde ei kort stund ein butikk her i Stavangerområdet. Kortvarig, men nok til at eg fekk prøvd det tynne skvipet som Amunds Pilsner tross alt var.
Moss? Dette er jo nesten ditt nabolag Cunningham?

Litt liten, men det jeg viser er en etikett fra Hamar Bryggeri som ble brukt på 1950 tallet

Ja den var veeeldig liten Erik…

Angående Moss…så har jeg muligens svelget noen sånne
Men vi hadde ikke noe særlig Moss øl helt nede i Halden i de tider
Man fikk da ikke selge over alt må vite

Amunds Pilsner er da behørig ratet her: https://www.ratebeer.com/beer/amunds-pilsner/51726/

Hamar Invisible Nano Mikrobryggeri?

Men, det er da nokre år sidan…