Rette, slette og diskutere - HØST 2021

https://www.ratebeer.com/beer/7-fjell-anhrimnir/656215/

Kva er dette? Skriveleif? Treng vi ein eigen oppføring for cask? Nilsas sin rating blir uansett flytta……

Er ikke dette en skriveleif for Andhrimnir?

Rekner med det. Kan den stå som ein eigen cask versjon eller bør det bare slås sammen?

Det er jo en bourbon versjon allerede i basen
Er det den de har ratet? Bare å flytte ratinger og slette etterpå

@Inbreak og @tmrmwel ?? Skrivefeil eller ein eksklusiv cask utgave for Bergen Ølfestival i 2018?

Jada, gresk øl :imp: Begynner å bli ein vits! Ut frå etiketten er dette eit øl frå Arendals Bryggeri, og ingenting anna! Det klør i pølsefingrane, hint hint: sjekk UT. Jikiun Norge……

Kan dette tolkes som noe annet enn Arendals bryggeri da? (med en gjestebrygger på besøk)

Casken var definitivt eksklusiv for festivalen. Hvorvidt navnet også var det samme, er jeg mer usikker på. Ser jo vitterlig noe rart ut. Skal sjekke om jeg har noe i gamle notater (som er det slett ikke umulig at Kai-Sindre også har).

Eg la den ut under tvil som eit Solo øl. Kan raskt endrast til eit reint Arendals øl. Men brygga av Kjetil Jikiun i Arendal, det er vel eit nytt øl i den norske Solo rekka? Tåpelig etikett med uklar informasjon om det skal vere noko anna enn eit Arendals øl :imp:

Kan ikke fri meg helt for å mistenke at det er denne med ny etikett og norsk navn.
https://www.ratebeer.com/beer/solo-plani-solo-plani/806629/

1 Like

det er nok samme ølet bare brygget i norge
Grekerne vil ikke kjøpe øl brygget i norge…

De gjør det ikke akkurat lett for oss.

Tror dessverre de ikke bryr seg så veldig mye om oss…
sukk

Burde den ikke da være et alias til denne.

ja

Burde vi ikke opprette Jikiun Norge snart?
Ingen av disse ølene fra Arendal blir vel distribuert i Hellas lenger?
Det ble gjort før de fikk bryggeriet i Heraklion opp å stå, etter hva jeg har forstått, så supplerer dette bryggeriet hele det Greske markedet med øl. Ingenting som tyder på at dette er et øl i Solo regi

1 Like

Hundholmen igjen… Har vi plutselig gått bort i fra å holde oss til +/-15%-regelen, og bare oppgi ulike batcher i beskrivelsen? https://www.ratebeer.com/beer/hundholmen-bayer/694248/

Trodde vi hadde blitt enig, men blir i hvert fall rotete hvis vi skal gjøre begge deler.

1 Like

Hundholmen er uansett eit rot. Dei prøver ikkje eingong å brygge det samme øl med samme ABV fleire gonger. 15% avvik, frå kva då? Orginalen/den første? Enkelte øl er oppdelt som, Belgisk Blond 7.1% og 8.7% Kunne sikkert blitt gjort med Bayer og. Ta utgangspunkt i lågaste og høgaste ABV? Problemet er og at RB har dårleg oversikt, få brukarar som følger med på Hundholmen sine stadig nye batcher. Finrekning på eksakt 15 % er og litt søkt av og til….

Jo, gjør den til alias, så kan jeg drikke den greske utgaven på hjemmebane.

Ja, det er et satans rot, og du har helt rett; det er manglende bryggekunnskap og lite forsøk på å holde på et fast brygg. Er enig at det blir litt søkt å bruke 15%-regelen i denne sammenheng, så vi kan godt holde oss til det nye systemet. Ellers tror jeg at Rune og jeg har høvelig god kontroll, og har fått lagt til de fleste. Selv om ABV varierer, så lanseres ølene stort sett med samme navn sesong etter sesong.

1 Like