Rette, slette og diskutere - HØST 2021

Det kan se ut som om det er kommet en uten humle betegnelse på etiketten i følge Uncrapt image

Det var den første som kom, og den har vore tilgjengelig heile vegen, uten humle lista på fronten i alle fall. Anar ikkje kva som kan stå bak

1 Like

100% korrekt.

Men har citra & mosaic vore tilgjengeleg på boks med det lista på fronten? Eller er det kun frå festival? Iom at det er Hoptopia som har vore tilgjengeleg på boks er det vel den som bør stå som aktiv og citra & mosai som alias.

Du blander litt her, det er ikke 2 forskjellige øl. Jeg la til den første Hoptopia da den kom på Gulating. Bare se bildet av den (citra/mosaic) Humlene stod nevnt på baksiden av boksen, hvis jeg husker rett.
Men av teksten på boksen, så tenkte jeg at Hoptopia skulle være navnet på humle eksperiment serien deres, omtrent som 7 Fjell sine Go´ Stemning. Kan være at jeg opprettet denne som kun Hoptopia, og at humlene ble lagt til da nummer 2 i serien kom i mai-20. (Sabro)

Min boks frå 2019, ingen informasjon om humletypar på etiketten

Sabro og Galaxy utgaven er godt merka med humlenavnet rett bak «Hoptopia» og nevnt i teksten bak på boksen

Rotar aldri, les igjen… :smiling_imp:

Så da spør jeg deg Watson, hvor stor sannsynlighet er det for at den nye som er lagt til i databasen er der allerede…

Ser at Nøgne sin Grønn Jul er blitt registrert som en NEIPA. Det er et hån mot en god, klassisk IPA med maltsmak og ekte bitterhet. Ikke noe barnejuice for lettskremte, overfølsomme rusbrus ganer dette altså - men en helt normal IPA med smak av malt og humle.

1 Like

Er vel pga at den blir beskrive som “hazy IPA” Eg har ikkje smakt den enno. Har retta etter ditt ønske :grinning:

1 Like

Ja jeg reagerte litt på den beskrivelsen når jeg hadde den. Men så gjorde man jo også et stort nummer av at øl var ufiltrert og uklart i gamle dager når den klassiske IPA kom til Norge :-).