Rette, slette og diskutere - VÅR 2021

Cervisiam har jo “ny” eier
Dvs Martin har trukket seg ut, og sistemann bryr seg ikke så mye om sånn infotøys

Men nå var det Ringnes
Problem 2 kan jo være at halve Europa får samme brygget.
Blir mye alias dette. Gabba gabba hey

Munkholm Radler er ikke ratebart

Sadly, due to the rules of the site all flavored beers under 1% alcohol are unrateable

Da er det bare å sette en stor U på denne og andre Munkholm radler som kanskje kommer senere.

2 Likes

Da passer det bra med utslagsvasken.
@cunningham har vel et stort lager liggende.

Fair enough, men kvar er denne informasjonen å finne? Står ikkje under informasjon om stilen «Radler/Shandy»
Når det gjelder merking; dette var betre før, då var slik drikke merka med ein stor og tydelig U i øllista til bryggeriet. Slik er det ikkje lenger, den står ofte bare med null ratinger. Men, det gjer mange nye øl på RB uansett!
Eg bruker å skrive UNRATEABLE først under beskrivinga av ølet, då er det i det minste synleg når du klikker deg inn på eit slikt «øl»

1 Like

the beverage must be made from at least 50% beer or cider to be eligible

er den infoen jeg finner
så da er vel det innafor - om noen får Ringnes til å oppgi hvor mye øl som er oppi den radleren…

Før i tiden fantes det en oversikt over stiler og hva som ikke var ratebart.
finner den ikke i farten nå

Men

Her i denne tråden er ikke ratebart radler beskrevet av noen andre admin

Altså, det er egentlig ingen klare retningslinjer som alle er enige om eller som «big boss» bare har bestemt🤔

Alkoholfrie radlere har hele tiden vært ikke ratebart.

Det kan nok være at big boss @yngwie har mere informasjon om dette fra tidligere diskusjoner blandt admins

1 Like

Skal vi då vere så konsekvente at vanleg alkoholfritt øl er ok, men med ein liten dash sitron eller mango så er det UNRATEABLE? Greitt for meg. Blir då ein jobb å gjere med Munkholm, Clausthaler og div alkoholfrie øl med frukt frå austeuropeiske land.

Munkholm Radler er første som er tilsatt frukt/brus - de andre er malt og humle
Clausthaler - Det er 3 med frukt/brus som er lagt inn og 2 av de er allerede U
Det finnes også andre radlere som er U
Østeuropeiske alkoholfrie har ikke jeg sett etter, men da har vel lokale admin en jobb foran seg

Vi kan jo ikke bare gjette
Og eneste info jeg finner er som ved cider - det må være 50% øl…

Er ikke det rimelig fornuftig da. Vi skiller mellom øl med tilsatt saft og saft tilsatt øl.
(herregud, når kom vi egentlig der er det ikke ille nok når det smaker mer essens av et øl enn malt)

2 Likes

Skal vi sette unrateable på alle øl det smaker essens av tro…
Mye pastry stuff som ryker nå :sunglasses: :exploding_head:

3 Likes

Det er uansett bekymringsverdig når kidsa i dag ikke er vant til å forholde seg til malt og humle, finner de spor av dette i ølet så klarer de ikke helt å plassere det og betrakter det som en bryggerfeil :skull_and_crossbones:

Denne oppsummerer alt egentlig :wink: De ingerediensene som definererer øl er over hodet ikke nevnt, man rater i praksis essensene.

Unrateable eller ikkje. Bør ikkje dette bli klarlagt av Services? Meiner og at presis informasjon om kva som er innafor eller ikkje bør stå under Beer styles. Bør ikkje vere tvil for dei som skal legge til nye «øl»

The Radler, or Shandy, is a beer mix resulting from the addition of juice, lemonade or another soft drink to a beer, generally resulting in a refreshing, substantially carbonated and less-alcoholic beverage. The style includes regional examples like the Diesel, a beer and cola mix, the Cola-Weizen, a wheat beer mix with cola, and the Russ’n. Note that the beverage must be made from at least 50% beer or cider to be eligible.

1 Like

Tradisjonen for sånne (store) internasjonale bryggerier som brygger i mange land og har samme ølet på flere markeder har egentlig vært at der det brygges er der det listes. Gjelder det internt i ett land, så brukes hovedkontoret/hovedbryggeriet, og det er da heller ikke vanlig å ha alle bryggerianleggene registrert. Ref f.eks Bud i USA. Altså ville jeg satt Carlsberg SE som produsent av Lysholmer Lys Pils, ikke noe brewed by.

Du har helt rett Erik.
Fra Admin Policies: Flavored alcohol-free brews are not allowed in the database.
I praksis er det like greit at de er i databasen, men settes som Unrateable.

3 Likes
  1. Radler/Shandy/Beer-mix: In general shandies should consist of at least 50% beer to qualify for an entry. Brews which retain a strong beer character despite having a lower mix-ratio can be allowed as exceptions. Flavored alcohol-free brews are not allowed in the database. The reason being than they are two steps removed from being a beer (both alcohol free and a shandy) and that is where we have to draw the line.

OK
Da var den klar
:slight_smile: