Rette, slette og diskutere - VÅR 2021

Har oppdatert teksten på Charley Noble. Tom (?) legger stadig vekk ut ting tidlig på untappd, hvis jeg ser noe sånt (fra både ham og andre) så forsøker jeg å få det inn her og. Nå er det vel rimelig lite sjanse for at noen NØ øl som lanseres i Norge går under radaren her inne, men for andre bryggerier kan det fort skje. Og det er jo fort å endre/slette hvis behov.

Det er mulig det gjøres i forbindelse med at ting tas med på smakinger, ting begynner jo å åpnes opp litt forsiktig noen steder. Ser at det skal være med et eller annet i Bergen snart som står i september release. Sikkert ikke så dumt å følge untappd i dette tilfellet da bryggerier følger opp dette selv.

https://www.ratebeer.com/beer/hogna-rudolf-juleol/473854/

Denne heter nå Hogna Rudolf Brown Ale, og “style” må endres til Brown Ale. Julen er ikke lenger nevnt på etiketten, men innledningsformuleringen er den samme, så dette er åpenbart samme øl. Mht navnet er det kanskje like greit å bare kalle den “Hogna Rudolf” - så forvirrer vi ikke dem som har ratet den som juleøl? Do as you please. Men ABV må også rettes, den er nå 4.5%.

Det er ikkje eit «nytt» øl då?

La inn denne på Ringnes.
https://www.ratebeer.com/beer/lysholmer-lys-pils/916650/

Brygget av Carlsberg Sverige. Tappet av Ringnes

Om den blir på Ringnes eller om en admin flytter den til Carlsberg Sverige.
Er det noen bestemte meninger om det skal være et norsk eller svensk øl ?

Ville nok lagt denne inn på Carlsberg Sverige, bergstaden.

1 Like

Ser at Hunsfos Jubileumsøl er registrert som pale lager, det står da vinterlig pale ale på etiketten

2 Likes

Siden det ikke er gjort endringer på denne, betyr det kanskje at admin har kontaktet bryggeriet for å sjekke om Rudolf Juleøl og Rudolf Brown Ale er to forskjellige øl? Kanskje samme grunnoppskrift, men med julekrydder i juleølet? Jeg vet ikke, for jeg har ikke smakt juleølet. Rudolf Brown Ale synes jeg var et av Hognas kjedeligste (av de jeg har smakt) - det er ellers et utmerket bryggeri.

1 Like

Kva med denne då? Og, sikkert andre frå Ringnes….
https://www.ratebeer.com/beer/munkholm-radler-bringebaer-sitronsmak/917693/
Står tydeleg på boksen: Produsert av Carlsberg Lithauen. Distribuert av Ringnes AS
Er vel samme problematikken som øl frå HansaBorg og boksøl frå Nøgne Ø. Brygga litt her og der, same selskap har fleire ulike bryggeri lokaliteter.

Det finnes da utlagsvasker rundt om i det ganske land.
Ikke sant @Inbreak ?

Blir vel litt som Cervisiam øl
De legges under Cervisiam men brygget av…

Vet ikke om disse ølene spyttes ut til alle mulige land
Er det noe Ringnes får Carlsberg Lithauen til å produsere for deg
Så blir det Ringnes - men brygget av…

Veit uansett ikkje om det er Švyturys eller Utenos Alus som har brygga for Ringnes. Begge er ein del av Carlsberg Litauen. Då blir det vanskelig å velge «Contract brewery» Cervisiam var tydelig før på kvar ølet var brygga, då blei dette registrert på RB. I dag er det ingen informasjon om dette på boksane. Må vel bli slik med den siste Munkholm og, blir under Ringnes.

Cervisiam har jo “ny” eier
Dvs Martin har trukket seg ut, og sistemann bryr seg ikke så mye om sånn infotøys

Men nå var det Ringnes
Problem 2 kan jo være at halve Europa får samme brygget.
Blir mye alias dette. Gabba gabba hey

Munkholm Radler er ikke ratebart

Sadly, due to the rules of the site all flavored beers under 1% alcohol are unrateable

Da er det bare å sette en stor U på denne og andre Munkholm radler som kanskje kommer senere.

2 Likes

Da passer det bra med utslagsvasken.
@cunningham har vel et stort lager liggende.

Fair enough, men kvar er denne informasjonen å finne? Står ikkje under informasjon om stilen «Radler/Shandy»
Når det gjelder merking; dette var betre før, då var slik drikke merka med ein stor og tydelig U i øllista til bryggeriet. Slik er det ikkje lenger, den står ofte bare med null ratinger. Men, det gjer mange nye øl på RB uansett!
Eg bruker å skrive UNRATEABLE først under beskrivinga av ølet, då er det i det minste synleg når du klikker deg inn på eit slikt «øl»

1 Like

the beverage must be made from at least 50% beer or cider to be eligible

er den infoen jeg finner
så da er vel det innafor - om noen får Ringnes til å oppgi hvor mye øl som er oppi den radleren…

Før i tiden fantes det en oversikt over stiler og hva som ikke var ratebart.
finner den ikke i farten nå

Men

Her i denne tråden er ikke ratebart radler beskrevet av noen andre admin

Altså, det er egentlig ingen klare retningslinjer som alle er enige om eller som «big boss» bare har bestemt🤔

Alkoholfrie radlere har hele tiden vært ikke ratebart.

Det kan nok være at big boss @yngwie har mere informasjon om dette fra tidligere diskusjoner blandt admins

1 Like