Ingenting som tyder på noko anna enn eplemost.
Bestilte Tøsse Møllarens Jul noen dager etter slippet og fikk den levert på polet fredag.
Det var presentert som ei alkoholfri utgave av Humlepung, og då burde ein kunne forvente at det var akkurat det, ein alkoholfri sider. Så sjølv om den var god, var det skuffande å finne ut at det “berre” var ein musserande most. Men kvifor er den sletta? Unratable er vel rette for, ellers kjem den nok snart inn igjen.
Og, blir sletta like fort igjen om den skulle dukke opp igjen. Alle siderier har eplemost men kan ikkje ha dei på RB……
Til dømes OmCider i Hjelmeland profilerer seg nå på alkoholfri-markedet med en rekke forskjellige eplemost, av forskjellige epletyper. Pedagogisk interessant, men vi kan ikke begynne å legge inn alle disse eplemostene på RB, i tilfelle noen skulle føle seg fristet til å rate dem.
Fikk Tøsse Møllarens Jul også levert i dag, sammen med en pils fra samme bryggeri, greit å ha kontroll på de. 4 danske.juleøl har jeg fått tidligere - ellers var de fleste ølene på siste leveranse ikke juleøl, jeg hadde rett og slett ikke bestilt mange juleøl i år. Men jeg sikret meg i hvert fall Licorne Noël (fransk), Trollbryggeriet Slogen Julestout og Graff Jul Black IPA. Det fortjener en skål!
Her er det motsatt, har faktisk handla godt over 70 nye juleøl i år Ein god del ryk til helga!
Skal ha juleølsmaking sammen med mine 3 sønner - men der sørger nok yngstesønnen for de fleste av innkjøpene.
Blir de ikke ratet, har det ikke skjedd!
Ølla blir ratet av andre😎
Og ein lurer på kvifor RB daudar ut.
Då foreslår eg at du tar hatten din og stikk.
Med slik ignorant holdning gidd ikkje eg å engasjere meg meir…
Her er ein siste. Finn fram forstørrelsesglaset Sherlock
https://www.ratebeer.com/beer/ginger-beer/1181920/
Ohh, takk for fine ord! Lysta til enda meir ulønna, tidkrevjande arbeid no i adventstida fekk eit skikkeleg oppsving. Eg ordner Klokk-ølet ved eit passande høve. Heldigvis er RB eit interessefelleskap der alle er med frivillig. Eg held ut og er ved godt mot, men kan dessverre ikkje overbevise eller redde andre sjeler som måtte kjenne tvilen gnage.
Ah, så det var derfor Untappd døde ut, det var for mange upresise øl registreringer………
Trodde jeg forlengst hadde handlet mitt av nye poløl til rating omkring juletider, men i dag røk der plutselig inn en bestilling på 30 øl til. Har du sett slikt! Jeg siterer igjen Holmen1: Hva er vitsen med å ha en svak karakter, om man ikke skal benytte seg av den? Om der over nyttår går rykter om en loslitt fyr på Tau som går og roter i offentlige søppelkasser etter tomgods han kan pante, så har dere hermed fått et lite tips om hvem det kan være …
Hadde juleølsmaking sammen med mine 3 sønner, 1 svigerdatter og 1 nevø (sistnevntes kone holdt seg til vin). Resultatet ble like mange poeng til Pohjala Juleporter og Lindheim Vinterfrukt - to meget forskjellige øl (issideren Eiane Elodie var i en klasse for seg, og ble ikke regnet med). Mine personlige favoritter var Nøgne Ø Julequad, med Graff Julequad som nr. 2. Alle de nevnte anbefales innkjøpt til julehøytiden, om de fortsatt er å få tak i, og du fortsatt har penger igjen.
La oss i alle fall gå ned med flagget til tops her på berget.
https://www.ratebeer.com/beer/churcheim-winter´s-breach/1225973/232269/
Endre denne til det den virkelig er og som står klart og tydelig på boxen også.
IPA - Black / Brown / Cascadian Dark
Session Black IPA, den får stå, eg gjer ingenting med den…
Om eg blir å finne som admin på Brewver? Neppe, eg er ferdig om RB er ferdig
Utgaven med 50/50-blanding av Julebrus og alkoholfritt øl er like mye (eller like lite, alt etter hvordan man ser det) ratebar som de andre Klokk FRIPA Radler-utgavene. Men på jævlighetsskalaen ligger den helt i norgestoppen.
Akkurat den trengte jeg ikke å kjøpe engang for å vite at den smaker mer jævlig enn jeg har tenkt å bruke en øre på.