Roadtrippen door Frankenland - suggesties?

Er zijn hier volgens mij een aantal mensen die wel eens een tripje door Frankenland hebben gemaakt. En anders is @bierkoning expert genoeg in zijn eentje. Wat is de beste manier om de ultieme Frankenland erlebnis te pakken?

Het plan is gecentreerd rond Bamberg, maar ik vraag me af of het bijv handig is om 1 uitvalsbasis te pakken, of dat het misschien prima te doen is om van zimmer frei naar zimmer frei te gaan, desnoods een camping tussendoor.

Oh, het gaat om de periode van ergens tussen 12 en 20 augustus. Liefhebbers om mee te gaan mogen zich aanmelden bij het organisatiecomite. Een bob is altijd handig :stuck_out_tongue:

Ik zou van zimmer frei naar zimmer frei gaan. En natuurlijk ook twee dagjes Bamberg. Genoeg te zien en te proeven daar. Vergeet ook Weyermann niet.
Rond 15 augustus (feestdag in Bayern!) is er het bierfestival van Bad Staffelstein. Alle brouwerijen uit de omliggende dorpen (en dat zijn er nogal wat!) zijn dan aanwezig.
Verder een dag uittrekken voor de Kreuzberg. Dat is één grote biergarten met diverse brouwerijen in de buurt van Hallerndorf. Andy Gänstaller brouwt er ook in de buurt.
Misschien een suggestie: naar de Oberpfalz voor de zoigl: Falkenberg, Windischeschenbach en Neuhaus. Alleen van vrijdag tot en met maandag echt interessant. Een lijst van beschikbare zoigls vind je op de zoiglkalender (makkelijk te vinden via google).
Verder: vlakbij Bamberg en met een huurfiets goed te doen: Memmelsdorf, Merkendorf, Schammelsdorf, Lohndorf en alles wat daar in de buurt zit.

Tenslotte: beware of the Ruhetag. Veel van de brouwerijtjes sluiten op de meest ongelegen momenten.

Het is verleidelijk om mee te gaan, maar helaas: de agenda laat dat niet toe.

3 Likes

Nice, thanks voor de tips! Wat is die Kreuzberg waar je het over hebt: een place?

Er gaat weinig boven een steinkrug Lieberth Kellerbier op de Kreuzberg. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

De Kreuzberg is een stuk land, een heuvel, op loopafstand van Stiebarlimbach (Brauerei Roppelt, aanrader!) en Hallerndorf. Op die heuvel liggen diverse Biergartens, gerund door verschillende brouwerijen, waaronder Lieberth. Heftige aanrader! Mooie bieren vlak bij elkaar, en een mooie wandeling,

2 Likes

Nice, klinkt super. Nog tips voor een camping, hotelletje of zimmer frei daar?

Landgasthof Rittmayer. Niet de goedkoopste, maar heeft wel z’n eigen huisbieren (gebrouwen bij Lieberth). En een half uurtje lopen van Stiebarlimbach en de Kreuzberg

Zoigl. Ga naar Windischeschenbach en omgeving. Is maar een uurtje of twee van Bamberg

Hmm. Er is altijd tijd tekort he :slight_smile:
Eens kijken wat der Benzai en ik er van gaan maken. Maandag vertrekken we richting Bamberg (daar is het meeste open op ma/di). Dinsdag denk ik een ommetje met de fahrrad langs wat brouwerijen in de buurt. Zaterdagmiddag moet het heerschap weer terug zijn in Oirschot voor een kinderfeestje. Dus we hebben eigenlijk een krappe 2 a 3 dagen om te Zoiglen, Kreuzbergen en Bad Staffelsteinen.

Succes dan! :wink:

Waar blijft het reisverslag, met alle sappige details?

Het was weer episch. Gelukkig hebben we de foto’s nog

Ik ontken alles