Sider

beklager det Siderklynga klarer ikke oppdatere web sidene sine, vi har bare gards slag gamlevegen 52 5777 Grimo :slight_smile:

3 Likes

Ja, då kan det hende at det blir ein tur innom Grimo til våren :grinning: Eg var faktisk innom alle dei andre sideria på vestsida av fjorden i slutten av juli i fjor. Austsida gjorde eg unna i mai.

1 Like

du er velkommen :slight_smile:

Då kjem eg innom snart. Skal til Odda på jobb nokre dagar når eg berre får rydda kalendaren :smiley:

1 Like

Det er mulig det blir tur til Gran Canaria i sommer. Eg har ikkje klart å finne nye bryggerier men tre nye sideri!

https://saldelatlantico.com/productos-islenos/lagar-valleseco-sidra-premios-2020

https://saldelatlantico.com/productos-islenos/bodega-frp

1 Like

Hvorfor deltok ikke siderier fra Norge og Storbritannia i denne konkurransen? Var de ikke invitert?

No lo sé :thinking:

Årets første siderekspedisjon til Ryfylke er då gjennomført. 25 mil og 4 sideri besøkt: Buhagen, Eiane Gard, Apal og OmCider. Eg handla faktisk mest ulike eplemost men og 4 nye sider, blant anna to frå Eiane Gard som starta salget på torsdag. Bøker og Børst i Stavanger har og fått inn flasker frå Eiane. Alle fire sideri tilbyr og sider på små flasker, 33 cl eller 37,5 cl. Det blei og handla inn årets sider av fleire varianter eg har prøvd tidlegare år. Klarte ikkje å styre meg :grimacing::money_with_wings:

1 Like

1 Like

Jeg må også se å få fatt på noen av disse. Skal ha en sider fra Hardanger om å få minutter, Syse Gard Sumar (2020), kjøpt på sideriet, deler den med min yngste sønn. Basert bare på eplevarianten Summerred. Yngwie og gunnfryd var ikke overbegeistret, men jeg skal smake den med åpent sinn og åpent svelg.

1 Like

Hjelmeland:
Norges første bedehus i 1840, øydelagt av flaum i 1940.
Verdas største Jærstol
Fire sideri i kommunen i dag

Fotograf: Untappd Jostein

3 Likes

Eiane Gard på nordsida av Jøsenfjorden. Kort avstikker frå Rv-13

2 Likes

Og, kanskje enda eit sideri i Rogaland om eit år eller to? Spørs om han har kompetansen eller bare viljen. Naboen/naboane ser ut til å hate alt han gjer og har planar om å gjere. PS: eg kjenner ikkje til fyren

1 Like

ser det mangen vinnere i fra nabolaget mitt :slight_smile:

1 Like

Utvida liste!

1 Like

Egge Gård i Lier lever fortsatt på nåde. Kort oppsummert frå Lierposten:
Gjeld på 13,4 millioner, koronastenginga av restaurantbransjen ramma dei hardt, tre dårlege jorbærår gjorde vondt værre, dei har nyleg fått utsatt frist for rekonstruksjon av Egge Gård AS, det er altså håp om kreditorene godtek at dei får lite eller ingenting…

Jeg tillot meg å legge inn denne: Åkre Edel Pæresider • RateBeer , ut fra at den nå figurerer i polets vareutvalg. Har bestilt en flaske fra polet, den er fra 2021-høsten, og er sterkere (6%) enn den pet-nat varianten på 5% som jeg har kjøpt hos sideriet tidligere, med navnet håndskrevet med tusj direkte på flasken. Og det aner meg at pol-utgaven ikke er pet-nat (naturlig karbonering på flasken), men det gjenstår å se. Farge og muligens også pæresort skal være annerledes. Ikke slett den før jeg får prøvesmakt! Er der noen av dere som har smakt den nye polutgaven, uten å rate den (det er vel stort sett bare på Bryne man driver med slikt)?

1 Like

Hva drikker folk av Sider til 17mai feiringen?