Sider 🍏

“OmCider Huldra” pĂ„ 16.mai. I dag blir det nok bare diverse eplemost frĂ„ Ryfylke servert til grillmaten.

Nytt sideri:
https://www.ratebeer.com/brewers/goto/49081/

Dei har nok meir enn ein sider, men eg har ikkje informasjon om navn og slikt. Enn sÄ lenge mangler ABV pÄ den eine eg har lagt til. Eg har ein eller to til nye sideri i sikte men mangler litt informasjon. Andre mÄ gjerne bidra med Ä finne fram til nye sideri som kan leggast til pÄ RateBeer.

Åkre Edel PĂŠre 2021 har jeg nĂ„ i hende (uĂ„pnet), den er pĂ„ 5,5% (ikke 6% som det stĂ„r pĂ„ polets nettside), og er pĂ„ de elegante men svĂŠrt upraktiske (mht lagring i kjĂžleskap) mĂžrke 75 cl Edel-flaskene. Den skal ha en tĂžrr smaksprofil, og er ufiltrert, men pĂ©tillant naturel er ikke nevnt pĂ„ etiketten, faktisk stĂ„r det ikke engang om den er musserende / sprudlende i det hele tatt. Da er spĂžrsmĂ„let: Skal jeg ofre denne flasken sĂ„ snart jeg fĂ„r kjĂžlt den ned, for Ă„ prĂžve Ă„ avklare hvorvidt den fortjener sin egne oppfĂžring, eller bare skal oppfĂžres som et alias til den midlertidige og “uferdige” pet-nat utgaven fra Ă„ret fĂžr? - eller skal jeg heller spare den til “JĂŠren Ølfestival” pĂ„ lĂ„ven til Bryne i august? Til 200 spenn for en flaske lĂžper kanskje ikke folk sporenstreks til polet for Ă„ kjĂžpe den selv. Og om den skulle lide den vanskjebne Ă„ bli slĂ„tt i hartkorn med pet-nat utgaven, sĂ„ er det bare Inbreak, nilsas og jeg (+ en polakk) som har ratet sistnevnte. Eventuelt: sender admin en mail til Åkre gard for Ă„ prĂžve Ă„ avklare saken?.

Denne franske sideren er pĂ„ polet nĂ„: https://www.ratebeer.com/beer/vallee-de-la-seiche-grand-cidre-bouche-breton-artisanal-brut/185232/ - og jeg har kjĂžpt en 75 cl flaske. Men ser at ingen nordmenn har ratet den ennĂ„, sĂ„ kanskje det er interesse for Ă„ fĂžre den opp pĂ„ listen til “JĂŠren Ølfestival” i august? Men hvis der allerede er mange som har kjĂžpt den inn eller bestilt den, kan jeg finne pĂ„ noe annet.

Åkre PĂŠresider er ikkje den same som pet-nat utgava frĂ„ i fjor, i fĂžlge han som var i “butikken” pĂ„ sideriet i forge veke. Drakk ei flaske utan Ă„ rate den i helga, stor forskjel pĂ„ desse.

1 Like

Trur det ligg ein del info pÄ facebook sida deira. PrÞvde Ä fÄ tak i litt nÄr dei hadde lansering, men dei var for trege med responsen til at det gjekk i boks :face_with_symbols_over_mouth:

Eg har og Åkre Edel Pére i mitt lager.
Denne kom i hus i dag, ingen ratinger men enkelte andre kan vel og ha den pÄ lager? JÊren Ølfestival?

https://www.ratebeer.com/beer/laerdal-sideri-sider-av-sote-eple-fra-laerdal-7-5/993574/

Men, eg sit med ein fĂžlelse at dei fleste er mest interessert i dette:
Øl - nye norske bryggeri
Øl - nye land
Øl - spesielle ting som ikkje er Ä finne pÄ dei fleste pol og Gulating
Sider - nye norske sideri
Sider - som bare er Ä fÄ kjÞpt direkte frÄ sideriet
MjĂžd - helst ikkje?
Sake - bannlyst!

Innspel pÄ denne prioriteringslista? (Dette blir og limt inn pÄ festival-trÄden)

2 Likes

Ciderhuset Balholm har to varianter av eple, bĂŠr og pĂŠre, 4.7% for Norgesgruppen og Coop og 5.0% for Vinmonoplet.
Eg mÄ vel strengt tatt legge til to varianter om vi skal gjere likt som for Þl i butikk- eller polstyrke? Innspel frÄ andre?

@ResinousKeep64 Om eg fÄr det til Ä passe inn, kjem eg innom pÄ fredag for siderhandel.

Har stĂ„tt slik i “fleire Ă„r” no, kven veit kva dei har smakt? Like greit Ă„ berre la dei stĂ„ slik :stuck_out_tongue:

Det gÄr helt fint det

1 Like

https://www.ratebeer.com/beer/alde-issider/874982/

Finnes muligens i tre utgaver:
1 - den som er pÄ RB nÄ, uten spesifisert eplesort
2 - Aroma
3 - Summerred

Har ei flaske i boda med frontlabelen som er pÄ den som ligg pÄ RB. Batch 01-2019 er det einaste av relevant info pÄ baksida, sÄ ingen info om eplesort eller noke anna.

Min flaske var kjÞpt pÄ sideriet i august 2021. Ingen spesifiserte eplesorter der heller. La oppfÞringen vÊre i fred.

Om de to andre er reelle, og spesifisert pÄ flasken, kan den fÞrste som har en slik flaske i hende legge den inn. Vi kan ikke bare basere oss pÄ untappd.

1 Like

Den store fordelen med UT er at brukarane legg ut bilete av det dei drikk. Her pÄ RB blir mange Þl/sider lagt til utan bilete i det heile tatt. Er vel stort sett bare eg som legg til bilete i ettertid. Ja, det er ulike utgaver av Alde Issider (bekrefta av bilete pÄ UT og Olav Bleie pÄ fredag) Men, det har ikkje vore snakk om mange flasker og pÄ Alde var det bare original utgÄva tilgjengeleg pÄ fredag. Den er ein blend av ulike epler der den siste nesten bare er av ein eplesort, trur det var Summerred. Blend er enklast med tanke pÄ jamn leveranse til polet. Litt trÞblete om Alde skulle fÄ mangel pÄ Summerred/Aroma/discovery til Ä lage spesifikke utgÄver av issider. Men, spesifikke epleutgÄver kan bli laga pÄ nytt var beskjeden eg fekk.

https://www.ratebeer.com/beer/akre-edel-pet-nat-eplesider-av-aroma/1019772

Denne har skikkeleg etikett, dei to andre Pet-Nat versjonene har bare namnet handskrive pĂ„ flaska. Eg gĂ„r for Ă„ starte namnet med «Åkre Edel» og sĂ„ «Pet-Nat» og tilslutt eplesort/pĂŠre. RekkefĂžlga pĂ„ orda og kva som stĂ„r pĂ„ dei handskrivne og kva som er pĂ„ UT og RB ser ut til Ă„ variere eindel. Greitt Ă„ samle alle Pet-Nat etter kvarandre under sideriet. Namna kan endrast seinare om det mĂ„ til, eg legg alltid til bilete



1 Like

https://www.ratebeer.com/beer/alvavoll-munkagard/853311/

Denne presenterte dei som ny av Äret pÄ sideriet. Fronten pÄ etiketten er lik kvart Är, men pÄ sida stÄr det informasjon om Ärets versjon. Eg har desse to:
2019 - HalvsĂžt, Aroma og Gravenstein
2021 - HalvtĂžrr, Asfari og litt Ellis Bitter

AltsÄ, det ser utkom om eplesortane varierer kvart Är. Nye sider? @Sigmund og @Inbreak ?? 2020 Ärgangen har eg ingen info om
.
Litt det same med «Fjordhesten» men der stÄr det tydeleg ekstra info rett under hesten i front pÄ etiketten.

Kinkig det der med sidere, siden fruktsukkerinnholdet i eplene varierer fra en frukthĂžst til en annen, og alkoholinnholdet dermed ogsĂ„ vil variere. Vi mĂ„ nok akseptere stĂžrre variasjoner for sidere enn vi gjĂžr for Ăžl uten Ă„ opprette “ny Ă„rgang” - men hvis det opplyses pĂ„ etiketten at det er brukt helt andre eplesorter enn Ă„ret fĂžr, og at der i tillegg er et avvik i alkoholprosent pĂ„ minst 15%, sĂ„ bĂžr jo dette tilsi ny oppfĂžring, selv om navnet er det samme.
Men der er jo mindre seriĂžse produsenter som aldri opplyser hvilke eplesorter de har brukt, og som justerer alkoholstyrken ved Ă„ tilsette sukker, om det naturlige fruktsukkerinnholdet i eplene er for lavt et Ă„r.

NĂ„r sideri bruker “epler” og bryggerier bruker “humle” i IPA er det same shit kvart Ă„r. Problemet er nĂ„r dei skriv ulike eplesortar frĂ„ Ă„r til Ă„r pĂ„ etiketten. Eg kan vurdere ein mail til Alvavoll for Ă„ spĂžrre om kva eplesortar som er brukt for kvar Ă„rgang, om dei har oversikt pĂ„ slikt. Munkagard sine 6 ratinger pĂ„ RB er 5 nok frĂ„ 2020 Ă„rgangen og Inbreak sin frĂ„ 2019. Problemet er at Inbreak skriv Aroma og Elster men min etikett seier Aroma og Gravenstein. Holmen 1 skriv Aroma for sin rating frĂ„ august 2021, er vel dĂ„ 2020 Ă„rgangen. tmrmwel skriv 6.25% som er den samme som RB Stavanger har hatt.

Mulig det kan ha vore 2 forskjellige Munkagard tilgjengelig frÄ 2019. Austavind har vel strengt tatt same problemet, der det er variasjon frÄ Ärgang. Ein er skilt ut, men fleire er lista pÄ den andre, sjÞlv om det er ein del forskjel. Alvavoll er vel veldig spesiell der.