Sider 🍏

Og den som heiter Alvavoll Hardangersider eksisterar strengt tat ikkje. Huskar ikkje heilt kva han sa ein gong tidligare eg var innom, mĂ„ finne igjen gamle notat. Trur det var heilt i starten og den er ein av dei som no har eit “skikkelig” navn.

DÄ fÄr @yngwie finne ut kva i all verda han har drukke? Det er bare han som har ratet Alvavoll Hardangersider.
Er har sendt mail til Alvavoll med spÞrsmÄl om ulike versjoner av Munkagard. Om det er fleire varianter for eit Är, blir det berre kaos. Du mÄ leite litt pÄ sida av etiketten for Ä finne info om epletypar. PÄ nettsida til Alvavoll er det berre ein Munkagard


Sikkert best Ä berre ha ei listing, og heller prÞve Ä liste opp mest mulig info. Med mindre det er gigantiske avvik. NÄr det er sÄ variabelt som det er frÄ Är til Är, og det ikkje vert framheva bedre enn dette, sÄ er det vel det enklaste.

1 Like

Drakk den av flaske kjÞpt pÄ sideriet, med helt normal etikett pÄ. Har selvfÞlgelig ikke gjettet nÄr jeg la den inn. Tipper det er den som untappd kaller Tradisjonell & Musserande.
Den andre flaska jeg fikk derfra hadde jeg med i bussen til Zwanze samme Ă„r.

15%-regelen er for Þl og egentlig laget for Sverige og Finland. Som du selv sier er det stort potensiale for forskjell fra Ärgang til Ärgang nÄr det er snakk om sider enn Þll. Litt usikker pÄ hvordan den grensa bÞr vÊre, men sÄ vidt jeg husker kan nok 15% vÊre i minste laget.

1 Like

For dei som kan logge inn med Amedia

Der er sÄ mye sider pÄ gang nÄ at man nesten kunne hatt egen nettside: ratecider.com . Har gitt opp Ä fÄ med meg alt, men fikk ihvertfall kjÞpt de to nye fra Buhagen nÄ.

1 Like

Regner med at cider racerene har fÄtt tak i masse cider ticks til JÊren Ølfestival

Mnner om at regnearket er tilgjengelig, forlĂžpig er det bare Sigmund og Bryne som har lagt inn noe.
Regner med ca. 50 totalt er passe for kvelden sÄ legg inn de som har noe.

Åssen i hel
 tenker du Kjetil skal klare 50 Ăžl??? MĂ„ bli mye alkoholfritt da :crazy_face:

Vi vet Kjetil legger inn Ärene etter 40 alkoholfrie, sÄ da sitter bare du og jeg igjen som i fjor.

2 Likes

https://www.ratebeer.com/brewers/telemark-sider/46832/

Her er det liten vits i Ä stikke innom med det fÞrste. 2021 Ärgangen er endÄ ikkje blitt flaska og han har bare salg via Vinmonopolet. Har ikkje gardsutsalg, som er bekrefta pr. sms

1 Like

Var i kontakt med og innom Nordre Nes pÄ lÞrdag. Ikke noe Ä hente der for tiden. De hÄpte de kunne begynne Ä selge noe (ikke bare sider) i slutten av juli/tidlig august.

DĂ„ spĂžrs det om Cunningham eller gutta fra Kristiansand svinger innom Nordre Nes fĂžr festivalen 13.august :thinking:

Hvor er det ĂŠ

hmmm
Gvarv
tar neppe den veien

Berentsens Eplecider og PĂŠrecider er forlengst satt som “unrateable”, og ratingene til oss som har hatt den er slettet. Da virker det mildt sagt merkelig at at junior admin tillater seg Ă„ legge inn og rate dette “kunstige” produktet, som synes Ă„ ha minimalt Ă„ gjĂžre med ekte eplecider / sider: Berentsens Peachy Mango Cider ‱ RateBeer

FÄr vel fÄ ris pÄ rompa da
SÄ dette er altsÄ tÞysesider?

Det er nok bare en tÞysesider ja, i likhet med Greven-variantene og alt annet som stÄr som unrateable.

2 Likes

Noen som finner mangler her: Siderier i Norge - Google My Maps

Ein rask kikk, ser ut som om alt er med. Lista pÄ RB stemmer godt i dag, men det er eit par nye pÄ gang som enno ikkje er bekrefta
.
SÄ har vi i tillegg dei bryggeria som i tillegg lager sider. Har hatt sider frÄ bÄde InderÞy GÄrdsbryggeri og Monkeybrew.
Eg skal sjekke ut eit mulig nytt sideri i TrÞndelag, kanskje har dei sider pÄ flaske innan eg kjÞrer forbi sÞrover.