Sigmund 11000

Gratulerer, Sigmund, med 11000 meget informative og leseverdige ratinger. Veldig bra dette. :smile:

3 Likes

Veldig bra, godt jobbet.

1 Like

Gratulerer!

1 Like

Keep up the good work

SKÅL
:birthday:

1 Like

Gratulere sÄ mye

1 Like

Det konsumeres ikkje bare Tou pÄ Tau, det skal vere sikkert og vist!

1 Like

Hmmmm, markerte 10K med eit moderne, engelsk hipsterĂžl? Hadde forventa eit meir klassisk gammelmannsĂžl!

1 Like

Gratulerer sigmund

1 Like

Tackar sĂ„ mycket! Har tross alt brukt 19 Ă„r pĂ„ dette, selv om de fĂžrste Ă„rene gikk tregt - det var storveies hver gang det kom et nytt Ăžl pĂ„ Vinmonopolet. LĂžsningen for Ă„ fĂ„ mer kvalitetsĂžl pĂ„ markedet var Ă„ “misjonere” for det - og det virket, til overmĂ„l. NĂ„ kommer der nye Ăžl (hvorav mange gode) sĂ„ ofte at det har har blitt umulig rent Ăžkonomisk Ă„ fĂ„ med seg alt. NĂ„ er planen Ă„ trappe ned ratingtempoet, og konsentrere seg om det man antar at man vil like - selv om man ogsĂ„ der mĂ„ la noen godbiter gĂ„ forbi seg (og sĂ„ mĂ„ man inniblant ha “en vanlig pils” for Ă„ kalibrere smakslĂžkene). Men Ă„ slutte helt med ratinger har jeg ingen planer om - da ville nok abstinensene blitt for store.

3 Likes

Engelsk hipsterĂžl er ikke til Ă„ kimse av! Men i dag skal jeg unne meg et gammelmannsĂžl som jeg allerede har ratet - enten Fullers Vintage Ale 2019, eller Samuel Smiths Yorkshire Stingo, eller muligens begge deler.

3 Likes

Gratulerer alltid koselig Ă„ mĂžtes over ei Ăžl gammelmanns eller hipster okke som.
Med den farten det konsumeres pÄ Tau sÄ mÄ du tenke pÄ levera ogsÄ.

1 Like

Det ble Stingo’en - Fuller’s Vintage Ale 2019 tror jeg at jeg vil gjemme til jeg en vakker dag forhĂ„pentlig fĂ„r tak i 2020-Ă„rgangen ogsĂ„, og kan sammenligne. Men Stingo’en er det sting i, selv om den nĂ„ bare er pĂ„ 8%, mot fĂžr 9%.

Det er jo kake-Ăžl som er det egentlige gammelmannsĂžlet. Tenk kamferdrops og fyrstekake!
De unge fremoverlente mÄ ha litt spenstig bitterhet og er enda i stand til Ä kjenne pÄ smaken av malt.

1 Like

Saftig fyrstekake er digg!

Men nĂ„ forlater jeg 11000 og gir meg i kast med Ăžl nr. 11001, Arundel Go Ask Your Mum - ogsĂ„ den en engelsk hipsterĂžl, en “Oat Cream IPA” pĂ„ 6% som bare har en rating hittil pĂ„ RB. Men siden denne Ăžlstilen er pĂ„ moten nĂ„, skulle det ikke forundre meg om Ăžlet plutselig dukker opp pĂ„ polet - det har skjedd med flere UK ales som jeg opprinnelig trodde var “vanskelig tilgjengelige”.

Jovisst, og tenk nÄr du en gang havner pÄ gamlehjemmet uten tenner Ä tygge med - ja da kan du drikke kake like greit. :grinning:

Og, da er det greitt Ă„ ha Amundsen og Cervisiam :grinning:

Ja hva skulle man ellers brukt dem til, siden det er alkohol i Þlene sÄ er de som egentlig er den mest naturlige mÄlgruppen ikke gamle nok.