Solid ratings

https://www.ratebeer.com/user/478518/

han her må jeg si…tja…ha ha

1 Like

Han ser ut til å ha litt problemer med mellomromstasten, men ser ellers ut som ganske standard Nord-Kvensk. :wink:

1 Like

Er nok et resultat av for mange påkrevde tegn.
Dette er en av hovedgrunnet til flukt til Uncrappd.

Men det er jo fakta, er du ikke i stand til å si noe som helst om et øl så skal du da for faen bruke Untapdd - det er jo lagd for slike. Der kan de kose seg med terninger, hilse og skåle på venner, skrive uforståelige tegn når de føler for det og ikke minst sanke badger til den store gullmedaljen.

2 Likes

Såg han der på eit øl eg rata nylig ja. Vekk med slike rate troll! :imp:

1 Like

Neida, duden er ganske så edruelege med tanke på poenggivning. Heilt ok at han er aktiv på RB. Blir vi for snobbete dør RateBeer ut når vi få hardcore brukere havner på pleieheim. Ratinger på Nord-Kvensk, Ungarsk, Kinesisk osv forstår eg heller ikkje! Forsåvidt ikkje Inbreak sine kommentarer heller :smiling_imp:

Seier han som ikkje har vet til å legge ut alle sine :joy:

Fair enough

Trur snart vi må låse deg inne på eit mørkt rom i eit par månadar med berre ein laptop og rateblokkene dine :stuck_out_tongue_winking_eye:

Då må eg ha med ein terning og. I mine notater står det ingenting om poeng og smak :grinning: Tipper at 95 % av ølla eg tyller i meg skjer bare ein gong. Nyter opplevinga der og då, gjerne i lystig lag!

@Bryne:
Bryne
@cunningham :
Henrik

2 Likes

Og, det er min øl som Fido Cunningham rater…

1 Like

Bare for “the record” så har det overhode ingen ting med snobbing (ordet RB fiffen har også vært benyttet) dersom man ønsker et sted hvor øldrikkere forholder seg til å begrunne sine score. Det er fritt frem å følge reglene for å være her eller la vær og heller bruke Untappd. Dersom teksten forsvinner ser jeg ikke behovet for å bruke RB så lenge Untappd er så mye større allikevel. Det er to helt forskjellige verdener og en RB hvor det ikke er folk som rater men bare kaster terning er ikke lenger RB, det håndteres allerede mye bedre andre steder. Da er det over og ut - punktom finale slutt. Han duden her og alle andre får bidra på en skikkelig måte eller la vær. Poeng uten ord betyr ingen verdens ting for meg som aktiv bruker av RB. Jeg forholder meg heller aldri til hotell og restaurant anmeldelser som bare gir poeng uten begrunnelse. Har lest alt for mange “folkelige” slakt/skryt av steder uten noe som helst saklig grunn til at jeg velger å forholde meg til det i det hele tatt. En person har slaktet en butikk fordi den ikke var åpen den dagen vedkommende besøkte den (eieren var i begravelse). En fantastisk restaurant får stryk fordi den ikke har vegetarretter (et tema som ikke betyr noe for meg og da er det en stor fordel at man kan lese hvorfor noen mener at terning 1 er riktig vurdering). Det å begrunne er helt og holdent opp til den enkelte, men nå er nå en gang RB lagt opp slik og det er hovedgrunnen til at jeg bruker den. Stopper det, stopper jeg og kommer aldri, aldri noensinne til å gå over til Untappd. Det er ikke snobberi, kall det gjenre nerding eller stahet, men jeg er mer opptatt av selve ølet enn statestikk, badger, topp 10 lister eller hva som måtte være motivasjonen så jeg gidder ikke å bruke masse tid på å bare trykke gjennom en mengde øl for å ha det registrert et sted, jeg bruker heller god tid på en rating og dropper 5 andre ratinger på den bekostningen. Det handler ingen ting om snobb, en snobb tror han er bedre enn andre, en snobb skryter av hvor god han er, en snobb ser ned på andre. Det er en lite hyggelig ting å bli omtalt for snobb fordi man bare er veldig engasjert og oppriktig opptatt av ølene og ikke så mye av hvor mange øl man klarer å ticke av. Dette er den opprinnelige intensjonen med RB, dersom ingen lenger ser behovet for å anmelde øl på en grundig måte så dør vi stille hen, ikke noe problem med det. Jeg kommer til å fortsette å skrive om øl i min private Excel fil til den dagen jeg dør.

1 Like

RB bør ha plass til begge typer, både den som skriver ein middels langsvarsoppgave i norsk, “terningtrilleren” og dei som er midt i mellom - der er nok dei fleste. Bare det at folk bruker RB tyder på ein stor grad av seriøsitet. Det kan ligge mange gode vurderinger bak eit “terningkast” Om det er absolutt alfa og omega med eit avsnitt eller to om smak, lukt og utsjånad, burde ikkje det då vere krav om å skrive på engelsk? Ratinger på norsk språk er lite forståeleg utanfor Norden. Trur ikkje det er mange som tar seg bryet med å lime inn i Google translate. Då er poengsummen til Mr. Solid Ratings godt nok. Jada, det beste er om alle ratinger har med litt beskrivande tekst, MEN det kunne kanskje vore minimum 20 ord, for eksempel. Øvre grense kan vere ein million eller så mykje folk orker å skrive. Her er eg veldig liberal, som ellers…

Hadde nettopp ei øl: https://www.ratebeer.com/beer/bone-machine-cloud-piercer/623657/
Ein god nok rating for min del for denne hadde vore: " Frisk og fruktig Session IPA" (Poeng: 3.6) Noko meir hadde eg ikkje hatt behov for å skrive. Bare eit døme på kort rating…

1 Like

Men det er fortsatt milelange mellom å skrive en god og frisk Session ale og jhjhghfguuggftttuuyghffuugjij. Det siste et bare et hån mot ølet og RB. Vil du ikke skrive noe som helst så bruk en annen plattform. 70 tegn er ingen stil eller en avhandling. Noen korte ord om hva du lukter, smaker og synes blir fort til 70 tegn. Det er da ølet verdt synes jeg

Enig, men min “rating” var på bare 24 tegn… Av mine ølinteresserte kompiser har eg ikkje klart lokke ein einaste til å bruke RB, med eit unntak: Bjarte1 rater plasser litt av og til, kanskje har han eit par ticks og. Men, minst fem er aktive, seriøse brukarar av Untappd. Tre av desse brygger og øl. Kvifor Untappd? Svaret er enkelt med tanke på desse fem: 1) Det var aldri aktuelt å skrive 70 tegn om alle øl dei drakk. 2) Mobil-appen til UT var RB totalt overlegen i brukervennlighet. Bare gamle menn rater øl ved hjelp av PC dagen derpå…

Huff, jeg føler meg gammel.

Du er ikkje aleine :heart_eyes::heart_eyes:

Berre det å legge inn dato for smakt, medium ølet kom frå og kor, kan åleine fort verte over 70-80 tegn. Har du problem med å fylle det har du jaggu meg større andre problem her i verden og…